Ik zou graag een enkel tekensjabloon willen maken met alle soorten vellen: om te voorkomen dat ik voor elk formaat een gababit heb:
Maar als ik het formaat verander van A0 naar A1, verandert de cartridge...
Bedankt
Ik zou graag een enkel tekensjabloon willen maken met alle soorten vellen: om te voorkomen dat ik voor elk formaat een gababit heb:
Maar als ik het formaat verander van A0 naar A1, verandert de cartridge...
Bedankt
SolidWorks werkt niet zoals Autocad en zijn sjablonen.
In plaats daarvan is de logica gebaseerd op een blauwdrukdocumentsjabloon die alle eigenschappen bevat die zijn vastgelegd op het tabblad Optie/eigenschappen van het document.
Dit sjabloon heeft geen afmetingen, het is een onbeperkt blad.
Op deze sjabloon plaatst u een achtergrondplan dat is aangepast aan uw bladformaat en waarop een kader en een titelblok verschijnen. De titel moet voor elk formaat worden gemaakt, van A4 tot A0.
Het is snel te doen zodra een eerste cartridge is gemaakt.
Zie mijn tutorials over de basiskaarten:
http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_56.html
Pas op voor de klassieke valkuil: de verkeerde positie van de absolute 0.0 in de MEP!!
Door het vanaf het begin goed aan te trekken, kun je de grootte van de opname achteraf veranderen, zonder dat de weergaven achteraf buiten de opname bewegen.
Hallo
Bij het maken van het model moet je ook nadenken over het configureren van de afdrukparameters (A4 staand, A3 liggend ....) omdat je anders vaak met rare dingen eindigt bij het afdrukken :-(