Ik heb een geïmporteerd oppervlak waarvan ik aanneem dat het afkomstig is van een 3D-scan, het is een polyester lichaam. Het oppervlak is een "schaal", wat betekent dat het het volume van mijn carrosserie vertegenwoordigt en dus hol is. Ik zou er graag een volumelichaam van willen maken om de sneden die we erin maken toe te voegen. Ik gebruik hiervoor de verdikkingsfunctie, maar niets te doen, solidworks wil het niet met meer dan 0,5 mm dikker maken. Ik las in de solidworks-help dat er een functie was om een vaste stof te maken van een gesloten volume, maar ik zie het niet, ik heb geprobeerd het oppervlak te sluiten (het is open aan de onderkant) maar er verandert niets, zelfs niet na het naaien van de oppervlakken.
Lucas, het was me gelukt om mijn volume te sluiten met het gereedschap voor gevuld oppervlak, maar zelfs het sluiten van het verdikkingsgereedschap werkt niet verder dan 0,5 mm, wat betreft het genaaide oppervlak, ik gebruik het om mijn oppervlak te sluiten, maar de optie voor formulier een volume is grijs...
Op de schets hieronder die je gaat maken, neem je de omtrek van je stuk, de uiterste grenzen
Dus je hebt een schets met de buitengrenzen van je onderdeel, als je een eenvoudige extrusie doet, zou je de omtrek van je onderdeel in hoogte moeten hebben
Als je een extrusie naar het oppervlak doet, vul je je volume
-Als het alleen is om te snijden, gebruik ik het antwoord van Lucas: "beperk de oppervlakken"
-Als het voor iets anders is, zoals Gt22, maak dan een offsetvlak op je oppervlak en extrudeer een rechthoek van rommel "helemaal tot aan het oppervlak".
Allereerst werkt de verdikkingsfunctie zeker niet vanwege de microstralen die niet verschuifbaar zijn (ik weet niet of dit woord echt bestaat...).
Dus ofwel probeer je het oppervlak beetje bij beetje te ontrafelen als dat niet in één keer mogelijk is, dan creëer je de contouren en sluit je het volume.
Of, als het alleen gaat om het snijden voor openingen (voorruit, raam, enz.), kun je net zo goed, zoals Lucas zegt, "oppervlak beperken" gebruiken.
Het moeilijkste zal zijn om de ideale hoek en dus het vlak te vinden om de snede effectief te dimensioneren.
Ten slotte bestaat "vorm een volume uit een oppervlak" onder SW, maar alleen wanneer een andere functie wordt gebruikt, zoals "oppervlakken naaien, gevuld oppervlak, enz.").
Zonder enige voorafgaande aanpassing is het onmogelijk om een eenvoudig oppervlak om te vormen tot een gesloten volume (behalve door te verdikken, maar het moet nog steeds werken).
Ik probeer de ongebruikelijke opname die ik denk dat ik heb begrepen.
Wat betreft het behouden van slechts één huid, ik heb het geprobeerd, en ik heb het oppervlak gerepareerd met de naaifunctie, maar ik heb hetzelfde probleem van verdikking van meer dan 0,5 mm
Nu ik jouw deel zie, begrijp ik je probleem een beetje meer
Als uw onderdeel symmetrisch is, snijdt u het in 2 en maakt u een axiaal vlak
Maak een oppervlakteverschuiving naar buiten van x mm, hierdoor kunt u de defecten van oppervlaktecontinuïteiten beter zien
Neem de omtrek van je onderdeel op de schets die op de as staat, zodat je het silhouet van je onderdeel hebt en als je de gaten in de ramen van tevoren invult, krijg je een solide lichaam
(let op als de buighoeken kleiner zijn dan 90°)
waarop u al uw oppervlakken via een tussenstand kunt nemen en kunt werken zoals u wilt
Zou het niet gemakkelijker zijn om een groter volume te creëren en het aan het oppervlak te snijden?? Ik heb het deel niet gezien, maar het kan worden overwogen
Vriendelijke groeten
Bastien
Je hebt de binnen- en buitenoppervlakken, dus je hoeft niet te verdikken.
Om dit te bereiken, zijn verschillende belangrijke stappen nodig:
Diagnose van de oppervlakte-import om kleine defecten in de oppervlaktecontinuïteit te corrigeren.
Zet de optie om de "open" randen van de oppervlakken in een andere kleur te hebben om de te corrigeren gebieden te zien (hier in jouw geval: zie afbeelding in volgende post)
Snijd de onderdelen in symmetrie
Schuif de te corrigeren oppervlakken (exterieur en binnenkant) naar 0 en naai ze weer aan elkaar met een iets grotere tolerantie (0,01 in mijn geval)
Ik heb het bestand, maar we mogen niet dezelfde versie hebben toen ik het in 2014 opende, het vertelt me dat het bestand in de oude versie is, daarom heb ik een X_T gemaakt.