Maak een volume door 3 schetsen in 3 verschillende vlakken. (SolidWorks)

Hallo

Ik probeer een complex volume te creëren.

Om dit te doen, heb ik 3 schetsen gemaakt die de verschillende profielen in de voor-, boven- en rechtervlakken voorstellen.

Bijgevoegd is een screenshot van wat ik heb gedaan.

Is er een manier op SolidWorks om met deze 3 schetsen het gewenste volume te creëren?

Hoe kan ik anders te werk gaan bij het maken van dit boek?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

volume_3_esquisses.png

Hallo

a priori is het zonder problemen haalbaar met de gladstrijkfunctie ...  Aan de andere kant, laten we eens kijken of u voor het afvlakken niet één (of zelfs meerdere) geleidingscurve nodig hebt om de vorm van het afvlakken onder de knie te krijgen, anders dan door de profielen.

Bedankt, ik zal het proberen!

Hallo

Je kunt de goede oude oppervlaktemethode gebruiken...

Als je naar de basistutorials van SolidWorks gaat, zullen ze je een beetje uitleggen hoe je het moet doen zoals bij 3D-modellering van foto's...

Het is relatief eenvoudig, maar je moet geduld hebben:

- je gebruikt splines of lijnen om de omtrek van een schets te volgen, vervolgens verander je het vlak om je spline/lijn op een andere contour voort te zetten

- en ga zo maar door.

Uiteindelijk krijg je meerdere oppervlakken waar je een dikte aan kunt toevoegen.

Succes.

Hallo

Ik denk dat je gaat om een probleem met je schets op de "ongebruikelijke top shot". Het feit dat je rechte lijnen hebt naast je gesloten profiel.

Bastien

Romain: Bedankt voor de info voor het moment dat ik op zoek ben naar de tutorial. Als je weet waar het is, zou je me dan de link STP kunnen sturen?

Bastien: dank je, ik merkte het meteen toen je me antwoordde en ik heb dat net veranderd.

Als het je kan helpen me te antwoorden, sluit ik het plan bij van het stuk dat ik moet maken.

Het draaiende deel is goed te doen, waar ik een probleem mee heb is het onderste deel.

plan_bouton.png

Voor mij heeft het onderste deel niet echt een probleem, behalve voor het niet-gedimensioneerde gebied (zie kleine ronde cirkel op het joins bestand), anders is het voor het driehoekige deel alleen straal (zie ovaal).

Heb je gekeken of je het model niet kon downloaden op traceparts??

het kan bestaan!!

Bastien

forme_1.jpg

Hallo

Voor de tutorial is het toegankelijk via SolidWorks:

- Klik in je balk bovenaan op de knop "?"

- klik op "SolidWorks Help"

Daar verschijnt een venster.

In de boomstructuur aan de linkerkant van dit venster:

- Klik op "Onderdelen en functie"

- Klik op "Functies"

- Klik op "Surface"

- Klik op "Oppervlaktefuncties"

Dat is hopen dat ik heb geholpen.

Ja, ik heb eerst op traceparts gekeken, maar ik kon het niet vinden.

Kun je me in meer detail uitleggen hoe je te werk zou gaan bij het maken van het onderste deel?

Ik begreep niet helemaal wat je bedoelt met 'het zijn maar stralen'.

Simpel gezegd, ik heb de indruk dat de lage vorm niet meer of minder is dan een piramide met een rechthoekige basis, met de uitgestraalde randen, toch?

De vorm in het vlak is niet echt geometrisch gedefinieerd

Het is waar dat ik er niet aan had gedacht bij de piramide met vakanties op de haltes. Ik zal het zo proberen.

Het is meer het werkingsprincipe dan de kant-en-klare oplossing.

Zie het bijgevoegde bestand

Bastien

forme_1.jpg

Mijn piramide is anders.

De twee driehoekige vlakken op uw volume zijn niet evenwijdig op de mijne.

Zo ziet het eruit met SolidWorks als ik leave aan de randen van mijn piramide probeer te leggen ...

pyramide_avec_conges.png

Het lijkt een goed resultaat Roxane, nietwaar ?

Op de limiet om de punt van de piramide niet te veel af te kappen, zou het waarschijnlijk nodig zijn om eerst het einde af te ronden voordat de andere feestdagen worden doorgegeven, maar voor de rest lijkt het me vrij overtuigend.

Persoonlijk zie ik voor dit soort dingen alleen volumekruising of oppervlakteconstructie.

Het gebruik van curve-to-curve buigen, stempelen, oppervlakte/volumegrens...

Ja, mijn twee kanten waren parallel, maar het was volgens het principe van vakantie.

Ik denk dat je daarmee het gewenste resultaat moet krijgen.

Bastien

Sterker nog, ik zag net dat het maken van vakanties op een piramide niet werkt omdat de oppervlakken van de piramide niet vlak zijn, ze hebben een straal.

Zie bijgevoegde afbeelding.

Fab kun je me uitleggen wat de oppervlakteconstructie, de curve-to-curve buigfunctie, de stempelfunctie en de oppervlakte/volumegrens zijn?

plan_bouton_vue_face_et_cote.png

Hallo

De straal die je aangeeft op de weergave rechts van je laatste afbeelding komt overeen met het cilindrische deel van je weergave dat eindigt in de schelpkop.

Je piramide heeft de parallelle zijden, je kunt de verticale lijnen op dezelfde weergave zien.

Hallo

Wat mij betreft, alleen met een extrusie, een verhoging van materiaal en een straal is het mogelijk!

Vior-afbeelding bijgevoegd.

Als je het bestand wilt, heb ik het in SW 2013.

@+

bouton.jpg
2 likes

Een grote dank aan Coyote dankzij wie ik (bijna) mijn stuk heb kunnen maken (zoals je kunt zien op de afbeelding die ik bijvoeg)

Nog een paar veranderingen en het zal perfect zijn!

Dank ook aan iedereen die me heeft geholpen!!

plan_bouton_presque_reussit.png