Maak een animatie op solidworks

Hoi allemaal

Ik kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb maar een klein beetje ervaring met solidworks en ik heb moeite met het animeren van mijn montage.

Om mijn probleem beter te begrijpen, voeg ik een foto van mijn montage toe.

Ik zou graag willen dat mijn emmer in het groen het traject van mijn stuk in het oranje volgt.

Met de animatie weet ik of de emmer goed kan passeren en niet vast komt te zitten.

Bij voorbaat dank voor uw waardevolle advies

ret_godet.jpg
1 like

Maak een schets op de as van je hoefijzer op hetzelfde vlak als het lage niveau van je groene stuk Deze schets moet gaan voor de grijze as van de stukken en helemaal tot het einde

Rode lijn in mijn afbeelding

Maak op je groene stuk een schets op het onderaanzicht bij de blauwe lijnas

Op deze as zet je 2 punten, 1 aan elk uiteinde blauw kruis

Het is aan jou om elk kruis te beperken tot een rode lijn

Na met een vrije beweging van de moet in staat zijn om de rit te doen als je in een vergadering

Maar op het eerste gezicht moet je kruipen

@+ ;-)

6 likes

Hallo

Eenmaal correct beperkt volgens de GT22-methode, plaatst u uw onderdeel op het startpunt, verplaatst u de tijdbalk (oranje) ex 2s en verplaatst u uw onderdeel over een consistente afstand met de gewenste snelheid. Herhaal deze oefening met regelmatige tussenpozen (bijv. 6 keer) tot het einde van de slag. Plaats toetsen elke keer dat u beweegt om de positie van het werkstuk te bepalen.

Voordat u de animatie afspeelt, klikt u op het pictogram dat eruitziet als een rekenmachine om uw animatie te laten berekenen.

3 likes

Allereerst bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren.

Ik heb geprobeerd de GT22-beperkingsmethode te volgen

Helaas is het ingewikkeld voor mij, ik heb een schets gemaakt met betrekking tot de hoefijzeras en ik weet niet hoe ik de rest moet doen.

Hoe moet ik de gemaakte schets beperken tot de rode lijn van de visual?

Ik zag dat er een volledig beperkte schetsfunctie was, moet ik deze gebruiken?

Ten slotte heb ik de schets in de montage gemaakt, is er een specifiek probleem?

Ik zorgde er ook voor dat ik onderzoek deed naar andere functies en naar de aangeboden tutorials keek.

Bedankt voor het delen van je kennis.

U moet trajectbeperking gebruiken, in geavanceerde beperkingen en het 1e punt beperken met de schets en hetzelfde doen voor het 2e punt

1 like

Dank u voor uw reactievermogen sbadenis

Ik zit vast aan de trajectselectie, ik heb een schets gemaakt en ik heb constructielijnen gezet die ik ga gebruiken voor de baan van de groene emmer. (maar ik kan ze niet selecteren)

Ben ik goed begonnen?

Sorry voor mijn gebrek aan ervaring:p

screen_.jpg
1 like

Hallo

U kunt een padschets maken in de oranje kamer op een vlak parallel aan uw groene kamer, en de kenmerken van de spoorcontouren converteren, en vervolgens offset-objecten gebruiken om uw pad in het midden van uw spoor te plaatsen.

1 like

Bijgevoegde bestanden bekijken

De doos

Het hoefijzer

en montage

boite_oxsyy.sldprt
1 like

ele hoefijzer

piece1_fer_a_cheval_oxsyy.sldprt
1 like

De bijeenkomst

In de montage hoef je alleen maar op de doos te klikken en deze met de muis te verplaatsen

Nu heb je alle onderdelen, de assemblages 

en weergaven

Dus je moet er komen lijkt mij

@+ ;-)

assemblage1fer_a_cheval_oxsyy.sldasm
1 like

Bekijk de video

https://photos.google.com/search/_tv_Vid%C3%A9os/photo/AF1QipPGwTCYzSulujt2w55-Sph_4kquleq9EpoTlkC9

@+ ;-)

1 like