Ik ben momenteel bezig met het maken van configureerbare onderdelen op solidworks.
Ik moet een voorwaarde creëren zodat ik mijn model wel of niet kan maken.
Concreet wil ik een ruimte creëren (zie foto) die afhankelijk is van een breedte en een gemiddelde straal (die door het midden van de breedte gaat). Wel wil ik dat mijn binnenradius maar liefst 200mm is.
Hebben jullie een oplossing voor mij om een blok aan te maken bij een waarde onder de 200?
Waarom maak je geen onderdeel dat wordt aangestuurd door een familie van onderdelen met een vervolgkeuzemenu dat pas begint bij 200.so onmogelijk om een lagere waarde te typen.
Ik heb nog niet te veel naar aandrijving gekeken omdat ik nog niet weet hoe ik het moet gebruiken, maar ik denk dat het een goed hulpmiddel kan zijn. Als je een goede tutorial of een voorbeeld om me te sturen ben ik geïnteresseerd
De sensor is interessant, waar kunnen we hem vinden?
Omdat ik een "oneindige" mogelijkheid heb voor de stukken die ik maak
Tenzij het je lukt om Excel te koppelen aan solidworks om een configureerbaar onderdeel te maken, maar van wat ik begrijp, bestaat deze interface niet meer.
U kunt er de Publisher-configurator mee gebruiken, u kunt zoveel configuraties doen als u wilt met de mogelijkheid om filters te plaatsen die verbieden dat de ministraal kleiner is dan 200.
In 99% van de gevallen gebruik ik de vergelijkingen in SW niet. (Ik geef de voorkeur aan en het is gemakkelijker om relaties (gelijk aan vergelijkingen) te gebruiken bij het schetsen door streken, betrouwbaarder, sneller, reconstrueert goed).
Maar in uw geval kan het zijn dat een vergelijking door een formule, u in staat stelt een getypte dimensie te lezen, vervolgens een andere te berekenen (door te schetsen), dan geen vergelijking als de waarde kleiner is dan 200, we gebruiken de waarde, als deze groter is dan 200, gebruiken we maximaal 200.