Een voorwaarde maken in een geparametriseerd onderdeel

Hoi allemaal

Ik ben momenteel bezig met het maken van configureerbare onderdelen op solidworks.

Ik moet een voorwaarde creëren zodat ik mijn model wel of niet kan maken. 

Concreet wil ik een ruimte creëren (zie foto) die afhankelijk is van een breedte en een gemiddelde straal (die door het midden van de breedte gaat). Wel wil ik dat mijn binnenradius maar liefst 200mm is. 

Hebben jullie een oplossing voor mij om een blok aan te maken bij een waarde onder de 200? 

Bij voorbaat dank

Hallo

Waarom maak je geen onderdeel dat wordt aangestuurd door een familie van onderdelen met een vervolgkeuzemenu dat pas begint bij 200.so onmogelijk om een lagere waarde te typen.

Moge de kracht met je zijn

1 like

Hallo ogaillard

Ik raad je aan om eens te kijken naar een gratis module van SOLIDWORKS genaamd DriveWorks Xpress

http://www.driveworks.co.uk/products/driveworksxpress/

Vul eenvoudig vinkjes in op een formulier en uw onderdeel wordt automatisch gegenereerd.

Het interessante voor u is dat u minimum- en maximumwaarden op uw formulieren kunt instellen

3 likes

U kunt altijd een sensor toevoegen die een waarschuwing weergeeft wanneer de waarde minder dan 200 mm is

capteur.png
2 likes

Of nogmaals, zet een vergelijking met een formule die het lichaam verwijdert wanneer de kans lager is dan 200

Ik wil geen familie van delen.

Ik heb nog niet te veel naar aandrijving gekeken omdat ik nog niet weet hoe ik het moet gebruiken, maar ik denk dat het een goed hulpmiddel kan zijn. Als je een goede tutorial of een voorbeeld om me te sturen ben ik geïnteresseerd

De sensor is interessant, waar kunnen we hem vinden?

Waarom geen familie van kamers? Het is echt interessant om SolidWorks te koppelen aan Excel-functies.

Welke versie van SW gebruik je?

Moge de kracht met je zijn

Omdat ik een "oneindige" mogelijkheid heb voor de stukken die ik maak 

Tenzij het je lukt om Excel te koppelen aan solidworks om een configureerbaar onderdeel te maken, maar van wat ik begrijp, bestaat deze interface niet meer. 

Ik ben op SW 2015

U kunt er de Publisher-configurator mee gebruiken, u kunt zoveel configuraties doen  als u wilt met de mogelijkheid om filters te plaatsen die verbieden dat de ministraal kleiner is dan 200.

Moge de kracht met je zijn.

Klik in de aanmaakboom met de rechtermuisknop op sensor en voeg een sensor toe

capture.jpg
2 likes

Het beste voor dit soort kamers is een vragenlijst die u invult om uw kamer te veranderen.

Dat is het beste voor dit soort kleine stukjes

Bart, hoe maak ik deze vragenlijst aan? 

Het lijkt mij ook erg interessant en praktischer dan variabelen in "Vergelijking"

Hallo

Aangepaste onderdeleneigenschappen natuurlijk...

2 likes

Nou sorry, maar de duidelijkste tutorial ishier ....

Ik zal een tutorial voor dat op Lynkoa

2 likes

In 99% van de gevallen gebruik ik de vergelijkingen in SW niet. (Ik geef de voorkeur aan en het is gemakkelijker om relaties (gelijk aan vergelijkingen) te gebruiken bij het schetsen door streken, betrouwbaarder, sneller, reconstrueert goed).

Maar in uw geval kan het zijn dat een vergelijking door een formule, u in staat stelt een getypte dimensie te lezen, vervolgens een andere te berekenen (door te schetsen), dan geen vergelijking als de waarde kleiner is dan 200, we gebruiken de waarde, als deze groter is dan 200, gebruiken we maximaal 200.

Hallo

geweldig de tutorial Bart☺! Is het mogelijk om configuraties met deze aangepaste eigenschappen aan te sturen?

1 like

Ja a.leblanc, u kunt in uw formulieren kiezen voor alle configuraties of specifiek voor de configuratie.

Is dat wat je vroeg?

Kortom, het is een vereenvoudigde aandrijving, zonder het automatisme van MEP enz...

1 like

Met deze vragenlijst en de sensoren denk ik dat ik wel wat schoon werk kan doen. 

Bedankt

1 like

Kan ik een configuratie kiezen met deze vragenlijst? Want ik zal moeten kiezen voor het basisstuk of het symmetrische stuk