Een dimensie maken volgens een curve

Hoi allemaal

Ik probeer een dimensie te creëren die een curve kan volgen.

Zoals je kunt zien in het bijgevoegde bestand, is het gemakkelijk om hier " standaard " afmetingen in het zwart te maken.

Ik kan echter geen dimensie maken die een curve kan volgen (dimensie heb ik in rood getekend).

Bedankt aan iedereen die me zou hebben geleid.

Dit soort afmetingen werkt alleen op een curve, niet op een spline.

1 like

Maakt gebruik van trajectmaatvoering. Wees voorzichtig met segmentatie: het is niet mogelijk om een traject te dimensioneren met een eindpunt en een punt op de curve.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Dit voorbeeld dat ik heb weergegeven, komt niet overeen met mijn 3D, die vertrouwelijk is...
Het moet me echter wel lukken om elke meter (ik heb nog 50 meter te gaan) punten te scoren.

de maten die ik moet maken komen uit een 3D stappenbestand dat ik heb gekregen en de lijn waar ik mijn maten moet maken is elke 1 meter "gebroken" (het zijn 1 meter lange vellen die mijn ronding maken...).
Om preciezer te zijn, segmenteer ik deze curve elke meter... Het is lang, maar het werkt.

Helemaal met je eens
Transformeer de spline in een baan en maak vervolgens een baandimensie
Maar het probleem is dat wanneer je de afmeting van de baanlengte verandert, de zwerm de vorm van de spline krijgt.

Ik stel een andere oplossing voor om te valideren
We maken een schets van de kromming die hersteld is.
We maken een extrusie van 1 mm
We maken nog een schets of we maken gewoon een gat aan het begin van de bocht, we verwijderen het materiaal.
We maken een samengestelde curve, waardoor we een continue curve kunnen hebben zonder segment.
We doen een herhaling waarin we de te herhalen dimensie geven
Merk op dat de gaten niet op de curve worden geplaatst voor de demo, maar als we deze op de lijn plaatsen, krijgen we de gewenste afstand

Het ziet er zo uit

Vriendelijke groeten

PS: we krijgen niet veel betaald maar we hebben veel plezier :rofl:

Hallo

Ik ben het eens met mijn vriend Zozo, voor het gebruik van herhaling door curve.
Ik voeg mijn mini-voorbeeld toe in SW2019, mijn keuze was een driehoek in plaats van een cirkel.
ALS het ooit helpt.

GEBOGEN HERHALING. SLDPRT (90.5 KB)

1 like