Een gesloten schets maken met een puntenwolk?

Hallo

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik heb een steekschets (scan van een onderdeel) en ik wil graag een gesloten schets maken met deze steken ?

Zo ja, hoe doe je dat?

Bedankt.

Hallo

Er is de functie Scannen naar 3D, alleen beschikbaar in de Premium-versie van Solidworks.

Hiermee kun je schetsen maken en vervolgens oppervlakken om later volume te maken, maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om het in de software te baseren zonder een handmatige spline te doorlopen.

Scannen naar 3D

2 likes

Hallo

als ik dat soort dingen te doen heb, scan ik het en sla het op als een pdf en dan gebruik ik een kleine gratis software op het net PDF2DXF. En het werkt best goed.

1 like

Kun je ons een screenshot geven??? Anders zijn er splines voor vormen met rondingen waarmee je je pts kunt verbinden of anders de trai voor andere vormen....

Hier is mijn spreidingsdiagram

Ik verbond punt voor punt door splines. Ik zal dan "knutselen" om bogen van cirkels en lijnen te hebben.

Wat ik graag had willen doen was bijvoorbeeld bepaalde punten nemen, het gemiddelde maken en een lijn of een cirkel tekenen.

nuage_de_points.png

Daar heb je je schets en maak je er nog een bovenop door alleen de juiste te plaatsen, dan vul je in met stralen en cirkel, je hebt het model in de schets hieronder.... En dan verberg je je 1e steekschets en doe je je extrusie!!

1 like

Nadat de spline is getrokken, moet u de functie vereenvoudiging van de spline gebruiken om het aantal bevestigingspunten te verminderen en de constructie te beluchten om te extruderen:

1 like

heb je elke coördinaat van je punten in X;Y; Z

Zo ja, bekijk dan deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/video-tutorial-creating-curves-importing-point-data-text-file-solidworks

@+ ;-)

1 like