Hallo allemaal,
Ik wil twee willekeurige oppervlakken extruderen, maar ik kan geen oplossing vinden!
Hieronder bevindt zich de af te sluiten ruimte.
Vriendelijke groeten
Linker verlengde pollenmand met socket en gesloten zijtests. SLDPRT (220.5 KB)
Hallo allemaal,
Ik wil twee willekeurige oppervlakken extruderen, maar ik kan geen oplossing vinden!
Hieronder bevindt zich de af te sluiten ruimte.
Vriendelijke groeten
Linker verlengde pollenmand met socket en gesloten zijtests. SLDPRT (220.5 KB)
Hallo en welkom op dit forum,
Is het doel om een muur te creëren tussen de twee zijden in het open deel van de kamer (in het blauw hieronder)?
De extrusie die u noemt, zou geschikt kunnen zijn als de twee zijden aan de uiteinden van de zijwanden coplanair zouden zijn. Omdat de vlakken verschillend zijn, is de extrusie niet geschikt.
Aan de andere kant is een gladstrijkfunctie mogelijk, dus met linkerzijden...
Met welke versie van Solidworks?
A priori de 23, ik kan hem openen met de toegankelijke functies.
Trouwens, het is vreemd geconstrueerd. 3 verwijderingen...
Hallo
Bijgevoegd, een voorstel tot sluiting op basis van een afgevlakt oppervlak, in SW 2021 uitvoering.
Hallo, bedankt voor je antwoorden, ik heb een versie van SW 2015
Ik heb de gladstrijkfunctie geprobeerd, maar zonder resultaat☹️
Ik ga de functie verdiepen in de hoop daar te komen, maar ik ben autodidact op SW, dus ik ontdek het beetje bij beetje.
Zoals eerder gezegd de 2 niet-coplanaire zijden, is het echt een keuze?
Want als het van plaatstaal is gemaakt, maakt het de zijwaartse draaiing, wat de productie noodzakelijkerwijs bemoeilijkt.
Heeft een pollenmandje deze gedraaide kant echt nodig?
Hallo, ja ik heb geen keus, en het is geen plaatwerk onderdeel maar een 3D-printrealisatie
Hallo
De modelleerstappen worden beschreven in de bijgevoegde pdf.
Aangezien SW nieuw voor je is, wil ik je een advies geven: zorg ervoor dat je je schetsen volledig beperkt, door dimensionering of met geometrische relaties: tangens, loodrecht...
Niets is onaangenamer dan een onstabiele schets die ontploft als gevolg van een ongelukkige beweging van de muis. En wie weigert koppig terug te keren naar zijn vorige staat met Ctrl-Z...
PanierPollen.pdf (492.6 KB)
Bedankt voor deze hulp, ik zal proberen de methode toe te passen die wordt beschreven in de tutorial die je me hebt gestuurd.
Wat de beperkingen betreft, het is waar dat ik ze niet gebruik omdat ik het principe niet echt begrijp, maar ik zal het advies opvolgen en er tutorials over bekijken.
Schetsbeperkingen: het idee is om op het niveau van elke schets beperkingen te definiëren op de dimensies van entiteiten (dimensionering), of relaties tussen entiteiten: parallel, collineair, toevallig, enz.
Op enkele uitzonderingen na moet een schets volledig worden beperkt voordat deze wordt gebruikt om een volume- of oppervlaktefunctie te genereren.
Voor de segmenten die overeenkomen met de profielen (in blauw ==> onbeperkt) hebben we de mogelijkheid om ze te bevestigen (anker). Als we dimensie toevoegen aan de vaste onderdelen, wordt deze gecontroleerd (grijs weergegeven) dimensionering