Maak een extrusie tussen 2 willekeurige vlakken

Hallo meneer m_blt

Na een fout van mijn kant over de afmetingen van het mandje (gekocht bij de winkel) dat ik gebruik om de verlenging aan te brengen, past hij niet, de vlakke delen van de slip zijn dikker dan het model dat ik je had gestuurd, en de afmetingen zijn iets anders.

Ik heb geprobeerd de schets van de uitbreiding die je hebt gemaakt aan te passen, maar dat lukt niet omdat ik te beperkt ben in mijn kennis van SolidWorks.

Zou het mogelijk zijn om deze verandering door te voeren?

Vriendelijke groeten

Daniel
Pollen mand aankoopbedrijf. SLDPRT (131,6 KB)
RehausseV2.SLDPRT (559,2 KB)

Hallo

Met enkele uitzonderingen moet een schets volledig worden beperkt voordat deze wordt gebruikt om een volume- of oppervlaktefunctie te genereren.

Sinds maart 2025 had je een van mijn eerdere opmerkingen over het belang van beperkende schetsen opnieuw moeten lezen en gebruiken. :wink:
De extensie die als basis voor je extensie dient, is volledig gratis (geïmporteerd, van een copy/paste?), en de kleinste poging om hem aan te passen laat hem exploderen. :exploding_head:

Ik heb het werk gedaan aan dimensionering en beperkingen op deze Sketch1, waarbij keuzes worden gemaakt die betrekking hebben op de functies van het onderdeel: wat zijn de " referentieentiteiten " waaruit de geometrie is opgebouwd?
Deze keuze voor mij is de assen (in blauw) en de vormen bij de verbindingen van het ondersteuningsvlak met de pollenmand, daarna de paar bijbehorende afmetingen, om de bovenzijde op te zetten.
Wat de rest betreft, probeerde ik de initiële geometrie van de schets zoveel mogelijk te respecteren...

Om je specifieke vraag te beantwoorden: verander simpelweg de straalmaat R1,20 om de afstand van de schuifgroefvlakken op de basket te veranderen.

RehausseV2.SLDPRT (SW 2022- 552,7 KB)

2 likes

Het verdient één of twee potten honing, al dat werk :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Hartelijk dank voor je hulp.

Inderdaad, ik moet gebruikmaken van uw opmerkingen over beperkingen. Ik leer CAD als de problemen die ik tegenkom, cursussen zouden me erg van pas komen.

En zoals @froussel zegt, verdient uw werk een vergoeding, en het zou een genoegen zijn als ik u honing zou sturen, als u mij uw contactgegevens op mijn adres kunt geven: lerucherdedamiel@yahoo.com aangeven wat u wilt qua honinggeur (alle lente- of zomerbloemen, kastanje).

Vriendelijke groeten

Daniel

4 likes