Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een standaardlijst te maken in een kamermodel in de kolom Tekstwaarde / Expressie van de aangepaste eigenschappen? Of kunnen we direct actie ondernemen op een tekstbestand?
Hallo De tweede oplossing die door @coin37coin wordt voorgesteld, stelt u alleen in staat om eigenschappen toe te voegen aan de lijst die wordt weergegeven in het veld "Eigenschapsnaam". Voor de tweede zouden we moeten testen. Anders wordt het veld "Tekstwaarde/uitdrukking" afgehandeld door de standaardgegevens van SW, zoals massa, volume, dichtheid, enz. en globale variabelen. ( Eigenschappen toevoegen - 2022 - SOLIDWORKS Help) Naar mijn mening moeten we daarom een documentsjabloon maken met de gewenste globale variabelen en deze dus in de voorgestelde vervolgkeuzelijst hebben. Ik denk niet dat er een txt-bestand is waarmee je deze lijst kunt wijzigen (waarschijnlijk in een DLL of hard-coded in SW-code). De formuliereditor is een andere manier, maar persoonlijk gebruik ik het niet omdat we ons in een PDM-kluis bevinden. Laatste idee, configureer alles vooraf in een documentsjabloon als het haalbaar is (het hangt allemaal af van wie in dit veld moet worden weergegeven)
Ik kan je alleen maar aanraden om de locatie van je "properties.txt"-bestand te wijzigen evenals uw documentsjablonen en om een back-up te maken voor de beveiliging voordat er wijzigingen zijn. en niet te vergeten om "Bestandslocatie in Solidworks-opties te wijzigen.