Een macro-PDF_DXF_DWG maken

Hoi allemaal

Allereerst moet je weten dat ik een paar uur op het forum tevergeefs heb gezocht naar een macro die aan mijn verwachtingen voldeed, maar ik kon niets vinden. Het veld van de code is een beetje abstract voor mij, ik heb er geen vaardigheden in en waardeer al deze mooie lijnen niet! 

Dus hier is mijn kleine probleem, ik zou graag een macro willen hebben die het originele plan in PDF DXF en DWG kan opslaan, deze bestanden moeten in een andere map staan, dus we zouden minstens 2 mappen terug moeten kunnen gaan (het is niet nodig om terug te gaan naar de Windows ^^ verkenner). Een ander punt dat mij belangrijk lijkt, aangezien ik in alle plannen meerdere bladen heb, met de macro's die ik heb kunnen testen, slaat deze elk blad afzonderlijk op, ik zou graag willen dat deze wordt gecompileerd (de 3 bladen in dezelfde PDF, hetzelfde voor de DXF en DWG).

Ziezo, bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden!  

Hallo

Hier is een macro gemaakt door onze vriend  @d.Roger die bij je zou moeten passen.

Moge de kracht met je zijn.

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/enregistrer-sous-pdf-avec-choix-du-dossier?page=0#answer-908191

4 likes

Bedankt Obi Wan,

Helaas ben ik bang dat de donkere kant me te pakken zal krijgen, de macro komt overeen met mijn verwachtingen, maar deze maakt pdf's voor elk blad volgens het plan! Terwijl ik juist alles in één PDF wil! 

Hallo

Probeer deze macroversie.

Vriendelijke groeten

macro_pdf-dwg_enregistrer_sous-3.swp
1 like

Nogmaals bedankt d.roger maar ik heb nog steeds wat zorgen:

-Voor PDF's is het goed.

-Voor de dwg "uitvoeringsfout '13'" weet ik ondanks mijn onderzoek niet waar het mee overeenkomt :/

Een ander punt van het moment dat de macro me niet vraagt om op te nemen in Dxf? Misschien vanwege de vorige bug. Is het mogelijk om slechts één bestand terug te gaan, wetende dat de dxf/dwg/pdf in hetzelfde bestand is opgeslagen (per geval), ik hoef het niet elke keer te vragen, maar ik vraag misschien een beetje te veel! In ieder geval, bedankt, ik zal proberen het probleem zelf op te lossen, ook al is het tijdverspilling! ^_^

Nogmaals bedankt!

Probeer met deze versie van de klap ... Ik heb de keuze van de map gelaten, maar als ik een enkele verdieping omhoog ga, worden de 3 formaten in dezelfde map opgeslagen.

Vriendelijke groeten

macro_pdf-dwg-dxf_enregistrer_sous.swp
2 likes

Hallo

Nogmaals bedankt voor je geduld, het werkt perfect! :) Heel erg bedankt, een fijne dag en een goed begin van de week!

Vriendelijke groeten.

Hoi allemaal

Hier is een zeer nuttige macro om trapsgewijze opnames te maken van MEP en deel in dxf dwg pdf stap ... Selecteer gewoon de map, de macro opent de bestanden een voor een door ze op te slaan in de huidige map. Ik dank de ondersteuning die het heeft bijgewerkt om het onder W10 te kunnen gebruiken.

Vriendelijke groeten

es_dxf_pdf_w10.swp