Maak een onderdeel van een "geveegde basis" op basis van een pad in een assembly

Hallo

Ik wil een "geveegde basis" onderdeel maken om toe te voegen aan mijn parametrische assemblage. Tot dusverre goed.

Ik zou echter graag zien dat dit profiel wordt gemaakt van het contourelement van bepaalde delen van deze parametrische assemblage. En dan loop ik vast. Weet iemand hoe je zo'n stuk moet maken?

Bij voorbaat dank

Hallo

U moet het onderdeel in de assemblage maken en de oppervlakken van de andere onderdelen als een vlak nemen en de randen omzetten in een schets van de onderdelen waarvan u de contouren wilt gebruiken.

Hallo

Dank je wel ac cobra. Het oppervlak van de betreffende onderdelen is echter niet vlak, maar gebogen. Als gevolg hiervan weet ik niet zeker of het werkt. Op dit moment is het me niet gelukt.

Cdt

Heb je het geprobeerd met een 3D-schets? Kunt u uw bestanden in een Zip plaatsen en in welke versie bent u?

Hallo ac Cobra,

Bedankt voor de 3D-schetsbaan. Ik ben er eindelijk in geslaagd om het in de kamer te bewerken.

Cdt

De makkelijkste manier is om een kopie te maken van je assembly

waar je deels voor spaart + eenvoud

U maakt een vlak dat loodrecht staat op de omtrek van uw onderdeel

Op dit plan een rechthoekige schets die overloopt van je 1/2 of +/- kamer

een verhoging van overlopend materiaal aan  alle 3 de zijden

Dan moet je nog een schets maken op het resterende deel en via het omzetten van de entiteiten herstel je de omtrek van je assemblage

Dat is het gesloten 

@+ ;-)

@gt22

Deze oplossing zou op de limiet acceptabel zijn voor een eenvoudige en vaste montage, maar niet in parametrisch.

Cdt

Het moet worden aangebracht bij elke verandering van onderdeel in uw assemblage

en ik denk dat dit in de auto mogelijk is sinds 

Het is hetzelfde (ref base)

@+