Een onderdeel in een assemblage maken

Hallo

Ik moet een onderdeel maken in een assemblage

Kun je me helpen?

Hallo

Je vraag is een beetje de basis van de software, dus schroom niet om daarvoor naar de solidworks tutorials te kijken.

Voor jouw specifieke geval heb je 2 oplossingen.

1- U maakt uw onderdeel als een onderdeel dat u vervolgens in uw assemblage plaatst en dat u positioneert zoals u wilt, als het het eerste onderdeel is, wordt het gefixeerd (bevroren als u dat liever heeft) voor een klik met de rechtermuisknop op uw onderdeel (in de boom) en u heeft het vrijgegeven.

In dit geval heeft u 2 bestanden, 1 voor de montage en 1 voor uw onderdeel.

2- U kunt een onderdeel rechtstreeks in een assemblage plaatsen via het menu Invoegen / Onderdeel / Nieuw onderdeel... Het is hetzelfde principe als de 1e, behalve dat het onderdeel in kwestie rechtstreeks in uw assemblage wordt gemaakt, d.w.z. het is virtueel en het heeft geen eigen bestand.

Het voordeel is dat u maar één bestand heeft, dat van uw assemblage.

In uw geval is het vroom werk waard in geval 1. Maak je onderdelen en maak dan een assemblage en niet andersom.

NB: in het geval van een bestaand onderdeel zoals in de 1, kunnen we het op het moment van invoegen indien nodig virtueel maken.

piece.png
2 likes

Hallo

Bekijk http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/t_Creating_a_Part_in_an_Assembly.htm?verRedirect=1

Vriendelijke groeten

2 likes

JA!

Er zijn twee manieren om dit te doen: of u maakt het onderdeel rechtstreeks in een bestaande assemblage, of u maakt het onderdeel buiten de assemblage en plaatst het vervolgens in de assemblage wanneer het klaar is.

De eerste manier heeft  voordelen, maar vereist een zeer, zeer goede beheersing van Solidworks.

De tweede is gemakkelijker buiten de assemblage uit te voeren omdat het invoegen en installeren van de montagebeperkingen zeer eenvoudig is.

Maar ik heb de indruk dat uw probleem ergens anders ligt, nietwaar!

Weet jij hoe je een min of meer complex onderdeel buiten de assemblage om kunt maken?

Vriendelijke groeten

Verdomd!!! Gegrild door @FUZ3D en @ D.Roger

1 like

@zozo hallo ;) Dit is waar het tijdstempelsysteem van de berichten een probleem heeft, het gebruikt niet de datum van validatie van de post, maar degene waar je begon te antwoorden, althans dat is de indruk die ik heb.

Ofwel ligt het probleem inderdaad ergens anders, maar ik heb de indruk dat het meer een persoon is die geen basistraining over de software heeft. En dat we in beide gevallen zo goed mogelijk zullen helpen;)

2 likes

Indien nodig kunt u uw assemblage ook opslaan als een onderdeel (onderdeel) terwijl u uw onderdeel in een multibody-bestand maakt. Aan de andere kant moet u geen relaties tussen de lichamen plaatsen om ze daarna te kunnen verwijderen (wissen) en vervolgens uw onderdeel in de assemblage invoegen. Deze methode kan u helpen uw onderdeel te dimensioneren tussen de andere in de montage. Het is nog steeds doe-het-zelf, maar voor een beginner voorkomt het dat je verstrikt raakt in de verschillende niveaus in de montage.

1 like

Bedankt voor al je suggesties, ik koos voor FUZ3D, de tweede oplossing.