Een functieherhaling maken door een afstand + hoek aan te drijven?

Hallo 

Ik ben op zoek naar een schetsherhaling van een kleine extrusie op een holle ruwe plaat door de herhaling langs een Z-afstand en een hoek te drijven.

Ik kan een herhaling doen via "Curve driven repeat", maar ik heb geen controle over de afstand via de Z-as en ook niet over de hoek.

Ik zag een soortgelijk verzoek op Grabcad , maar de uitleg komt van PTC Creo en ik kan het niet transcriberen op SW 2016.

Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank,

Vriendelijke groeten.

1 like

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-repetitions-avec-solidworks-avril-2015

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-repetitions-sous-solidworks

hier zijn al 2 video's over SW repetities

Fijne dag @+

1 like

Hallo 

Ik heb je video's bekeken, het legt perfect alle herhalingsfuncties uit, maar ik zag niet het gecombineerde gebruik van een herhaling die een beweging met een hoek aandrijft. Of heb ik iets gemist?

Heel eenvoudig, ik wil tegelijkertijd een lineaire + cirkelvormige herhaling doen met de verplaatsingsregeling op de as + hoek.

Ik heb misschien iets gemist in je video's, maar ik heb geen voorbeeld gevonden dat mijn verzoek toepast...

Bedankt.

Hallo

Kun je een schets maken van wat je wilt?

Moge de kracht met je zijn

Het ziet eruit als een spiraalvormig of een cilinder.

Als het de cilinder is, moet je 2 opeenvolgende herhalingen doen.
Als het de helicoïde is, is het ingewikkelder.

Hallo

Zoals te zien is op de opname, een beweging in translatie + rotatie rond een cilinder.

2016-10-13_133949.jpg
1 like

Zie ook deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-et-les-repetitions-avec-arrete-circulaire-juillet-2014

Het zou het onderwerp beter moeten beantwoorden

Bedankt gt22, deze twee functies vormen een paar ja, maar ik wil deze actie in combinatie uitvoeren, een herhaling van het volgen van een propeller door ook de afstand op de as en de hoek op de as onder de knie te krijgen.

Het is inderdaad een lineaire + circulaire herhaling combinatie, maar ik wil niet alles behouden wat het voor mij creëert, alleen de beweging van de functie interesseert me.

Hier is nog een grafiek die mogelijk gedetailleerder is:

Het lukt me om te doen wat ik zoek met een herhaling per curve, maar ik heb de hoek en de verplaatsing langs de rotatie-as niet perfect onder controle.

2016-10-13_143233.jpg

Hier is nog een grafiek die mogelijk gedetailleerder is:

Het lukt me om te doen wat ik zoek met een herhaling per curve, maar ik heb de hoek en de verplaatsing langs de rotatie-as niet perfect onder controle.

2016-10-13_143233.jpg

Hallo

Waarom werk je niet in stappen van 10 mm, op deze manier kun je lineaire verdelingen maken van 20 mm (je meet de z),  dan rotaties van 20° / slice  (je meet de hoek), aan het einde voeg je de lichamen samen en wordt de Toure gespeeld.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Uitstekend, heel dom maar je moest erover nadenken! 

Ik zal zien hoe het eruit ziet en ik kom hier terug.

(Sorry dat je met een eenvoudige functie dit niet sneller kunt doen.)

Er is zeker een oplossing, maar nu ben ik gepantserd en heb ik niet te veel tijd.

Moge de kracht met je zijn

2 likes

Een walkthrough als je het leuk vindt ;-)

Via de curve repeat tool zou je er moeten komen nadat je alleen je afstand hoeft te weten die via je hoek kan worden gemeten

Wetende dat je 360 op een torenspits hebt, is het gemakkelijk om het aantal voorvallen af te leiden

Bekijk de beperkingen voor het verwijderen van materiaal en hoe te werk te gaan ;-)

@+ ;-)

zie SW 2012 bestand

piece_remyd.sldprt
1 like