Een textuur rond een object maken

Hallo,  ik wil graag een "textuur" tape maken die om de spaken van mijn stuur is gewikkeld, zoals op de bijgevoegde foto, hoe kan ik dat doen?

Ik wil graag dat het er goed uitziet, zodat ik mijn stuur kan printen met een 3D-printer.

Bij voorbaat dank.

volant.png

Textuur in foto

20200503_130252.jpg

Hallo

Als ik het goed begrepen heb, wil je een stuurwiel met reliëfs kunnen printen?

Cdlt

Ja met de reliëfs van de foto, alsof de takken omgeven waren door zwarte tape. maar ik kan het niet modelleren op solidworks, ik weet niet hoe ik het moet doen....

Het is mogelijk, denk ik , door een oppervlakteveeg  van de helix en het snijpunt van een cirkelvormige kromming

Ik kijk naar morgen

Hier is een deel waaraan is gewerkt in SOLIDWORKS 2017

Ik bouwde een veegoppervlak met een draai per omwenteling.

De buitenkant van het stuurwiel.

Een kruising van de twee courbes.et een ontvoering van het lichaam.

Vertel me of dit is wat je wilde?

Yannick

vliegwiel.sldprt
1 like

Hallo

Hij zei rond de spaken, niet op het stuur;)

Een oplossing om te onderzoeken is om cilindrische takken te maken, de wikkeling te doen zoals Yannick en vervolgens te pletten/vervormen om het plat te maken.

Met vriendelijke groet.

1 like

Hallo

Ja, het zijn de takken die ik wil, opgerolde scotch-look, maar ik wil niet dat ze cilindrisch zijn, ik wil dat de slapen precies deze afmeting hebben, omdat het midden dat het hele ding in aluminium houdt, deze grootte moet hebben.

Hier is het bestand van het stuur hier - bijgevoegd als je ter plaatse tests wilt doen

vliegwiel.sldprt

Ik lees te snel.

Ik kan uw bestand niet openen, ik ben in SW 2017.

Hier is mijn bijgewerkte bestand, aan te passen aan de weergave die u wilt.

Yannick

vliegwiel.sldprt

Via het oppervlak

en een spiraalpropeller 

je zou het moeten kunnen

@+

1 like

Ik kan het niet, daarnaast is het uiteinde van mijn vliegwielbeugel kleiner, dus je moet een conische spiraal maken en voor een beter resultaat denk ik dat je elke 4 mm een extrusie moet doen

vliegwiel.sldprt

Kun je een stap sturen?

Zie bijgevoegde afbeelding

@+

Hello@mick

Door vliegtuigen correct te plaatsen, kun je het doen zonder al te veel PB's. En met eenvoudige vegen kunt u zowel de opwindafstand als de taps toelopende beweging beheren.

Ik heb een beetje geklauterd en de verbinding is niet perfect!

Ik werd geïnspireerd door een heel bijzondere methode om veren te maken die heel dicht bij de realiteit liggen in termen van dynamische vervorming tijdens echte cinematics.

Je hoeft alleen maar een vertakking en een cirkelvormige herhaling te maken om de andere takken te hebben.

Vriendelijke groeten

1 like

Ja, ik ben bezig met het informeren naar de texturen, ik ga eraan werken

Goedenavond Mick

U moet weten of u texturen of 3D-reliëfs wilt gebruiken of zelfs 3D gemaakt van texturen (alleen met de versies van 2019 en 2020).

Het is helemaal niet dezelfde aanpak.

Bovendien is het vinden van de juiste textuur en in de juiste kwaliteit niet eenvoudig, vooral omdat je het waarschijnlijk aan alle kanten van elke tak wilt hebben.

Vriendelijke groeten

Ik heb de 2019-versie, maar ik kan mijn zin niet krijgen, ik wil graag een weergave zoals op de foto zonder 3D-reliëfruimte, met jouw voorbeelden is er te veel ruimte tussen elke "draai", ik wil 4 mm gelijmde "flenzen" langs de hele tempel.

Ik heb geprobeerd ronden toe te voegen aan het voorbeeld van GT22, maar het werkt niet.

Weet jij waar je texturen kunt downloaden?

Het probleem is ook dat mijn takken geen constante grootte hebben, dus je herhaling werkt niet, of ik kan het in ieder geval niet.

Hallo Mick,

Voor de "worst", een spiraalvormig profiel zoals dit:

en overlappend:

Zou het niet aan je verwachtingen voldoen?

Cdt

boudin_chevauchant.png