Hoi allemaal Ik ben nieuw op dit forum en ik kom met een vraag die ik niet kan oplossen ... Ik modelleer een water/lucht warmtewisselaar door CFD op SolidWorks. Het watergedeelte ging goed. Ik heb al mijn buizen gemodelleerd met de spruitstukken en ik moet nu het heteluchtgedeelte doen (in theorie heel eenvoudig!). Om dit te doen, dacht ik eraan om een doos rond de buizen te maken en dan een aftrekking te doen om in het luchtgedeelte alleen de doos minus de buizen te houden. Helaas, omdat de buizen leeg zijn als ik het aftrekken doe, verwijder ik uit mijn "airbox" alleen de dikte van de buizen, maar de binnenkant van de buizen blijft behouden... Simpel gezegd moet ik aan SolidWorks uitleggen om een volume rond de buizen te maken. Heb je enig idee hoe je dit moet doen?
Ik heet je van harte welkom op het forum. Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een paar problemen.
Voor uw geval stel ik een eenvoudige en ietwat ruwe methode voor. Voor je buizen doe je een interne extrusie naar de buis (alsof je een sweep doet) omdat ik denk dat je pijpen niet recht zijn en als je klaar bent met je berekeningen, verwijder je gewoon de extrusie terwijl je hem in de creatieboom laat staan, zodat je hem kunt hergebruiken zoals je wilt.
Ik neem aan dat je dit soort methode tot nu toe hebt gebruikt
Het lijkt erop dat je veel van het werk hebt gedaan. Het enige dat overblijft is het verwijderen van de binnenkant van de buizen. Logischerwijs zijn deze interieurs zeker afzonderlijke lichamen. Als dat het geval is, gebruik dan gewoon de functie " delete/keep body ".
Tip om deze lichamen te selecteren: ga door het lichaamsdeel van de creatieboom heen. Normaal gesproken heeft de functie die je volume heeft gemaakt ook x in buizen: verberg gewoon het volume dat je wilt behouden en selecteer alle andere lichamen met dezelfde functienaam.