Aliasing van een curve op een tekening

Ik heb een tekening die een geëxtrudeerd oppervlak laat zien waarvan de schets een spline is die is gemonteerd op 2 lijnen die zijn verbonden door een filet van 10 mm.

Mijn probleem is dat op mijn tekening de straal van 10 mm gefragmenteerd lijkt in 2 segmenten (niet acceptabel om het zo te laten, plan voor een klant). Ik kan er niet achter komen waar het probleem vandaan komt, op 3D is het bijna niet gekanteeld.

Bijgevoegd is een weergave van de tekening en de configuratie van de slddrw en onder de 3d (sldprt) en de configuratie ervan.

Bij voorbaat dank

screenshot428.jpg

Hallo

Als het echt dringend is, is er altijd nog de mogelijkheid om eraan te sleutelen!

Effect op de gekanteelde filet en teken er opnieuw een mooie boog overheen .

Noch gezien, noch gekend!

Fred.

1 like
Hallo Door de afwijking te verkleinen of het vakje aan te vinken, verandert het verbeteren van de kwaliteit van de curve niets? En het uitzicht is van hoge kwaliteit?
1 like

Hoi @ Benoit 

En als je je bedrade resolutie op het maximum zet

en uw afwijking tot het minimum

en de kwaliteit van de curve te verbeteren door een hoger niveau toe te passen

dit is het typische probleem dat we vinden onder SW voor horlogerie

Na tests zeggen we

Bedankt 

@+ ...........................

1 like

Tests uitgevoerd met de volgende parameters (zie afbeelding) op de slddrw. Het verandert niets! :/

De "High Quality" is alleen toegankelijk voor thread-representaties (ik zit op SW13) en is ingeschakeld.

Edit: Als horlogemakers werken met dezelfde parameters als ik, het maken van slots op 10mm radii, zitten we in een slecht ;D

screenshot426.jpg

Heb je geprobeerd indruk te maken met diff-parameters?

@+.................

1 like

Je kunt het volgende thuis proberen:

_dans een sldprt, 2 lijnen en vervolgens 10 mm filet op hun kruispunt

Ketting _Sélection, Gereedschappen/Spline Gereedschappen/Spline afstellen, waarde 0,1 mm

_Insertion/Oppervlak/Extrusie op x mm

Tekening op schaal _Enregistrement en schaal 1:1

Hoe ziet het eruit?

En heb je bij het exporteren naar PDF of DWG hetzelfde probleem?

Wil uw klant alleen een SolidWorks-abonnement?

1 like

@gt22, ik heb het uitgeprint en het ziet eruit als op het scherm. Nog scherper!

Dit plan is bedoeld om te worden gedrukt (papier of pdf) voor commerciële doeleinden, om een delicaat technisch punt uit te leggen (we zijn in pre-sales). Ik heb iets nodig dat overtuigend (commercieel) en duurzaam is (risico dat ik het ter plekke moet wijzigen).

Als ik mijn zin niet krijg, gebruik ik het voorstel van @Frédéric, maar het is niet het beste, daar zijn we het over eens.

1 like

Hallo

Ik deed wat je zegt: 2 slagen dan weggaan, dan....

Thuis blijft alles schoon, zelfs in de tekening!

Ik ben in 2014, is dat de oorzaak????

@+

Edit: kun je de aangegeven test doen en ons vragen op de post.

Ik heb het net geprobeerd en ik heb het probleem niet (het is gefacetteerd, maar niet zo veel)

Wat is de grootste maat van uw kant? (zou SW de facetisatie niet beperken om te voorkomen dat er op grote afmetingen wordt gerekend)

Waarom een spline gebruiken? Selecteer Ketting/ Invoegen/Oppervlak/Extrusie op x mm werkt direct

(of ik heb iets gemist)

1 like

Met de fillet tool heb je een betere doorbuigingsresolutie 

Ik ga naar 0.04604 en ik sta niet in het rood

De maximale beeldresolutie

en hoogstens het detailniveau

@+ ...............

Nou, ik verlies mijn Latijn: ik heb de test die ik je heb voorgesteld opnieuw gedaan en het facetteert niet.

Maar voor mijn voorbeeld in het begin is het altijd hetzelfde! :/  Merk op dat wanneer ik de spline verwijder om de basissegmenten te extruderen, het er niet meer gefacetteerd uitziet!. Maar ik heb de spline echt nodig voor mijn bewegingen (tenzij ik een methode gebruik zoals die van @frédéric, maar ik vind het leuk om te begrijpen wat er aan de hand is voor de volgende keer!)!

Ik sluit het stuk en de tekening ervan in.

@Pascal, je hebt niets gemist, ik kom om een oppervlak op een spline te maken om een beperking te kunnen plaatsen tussen een punt van een deelverzameling op dit oppervlak. Het is voor een filmpje.

blf_epure.zip
1 like

Hallo

Een rare oplossing, maar het werkt op je bestand, verander de weergave naar gearceerd meer rand ...

Zie bijgevoegde afbeelding!

ombre_plus_arete.jpg
1 like

Inderdaad @coyote!

Het probleem is dat ik op een tekening van een assemblage die dit onderdeel bevat, de hele weergave moet overschakelen naar Ombre! Ik kan het deel waar ik problemen mee heb niet zomaar passeren. En dat stoort me (ja ik weet het, nooit gelukkig!).

Maar de voorsprong is interessant! Er moet een subtiliteit zijn die ons ontgaat!

Hallo

Het ziet eruit als een bug, het wordt gerapporteerd in de kennisbank en deze is niet opgelost (Open status)

"Bestandsspecifiek: filet zorgt ervoor dat extra regels worden weergegeven in hoogwaardige, verborgen lijnen verwijderde/zichtbare (HLR/HLV) tekeningweergave van het onderdeel"

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-199L2CT&SRN=

Er zijn anderen door te zoeken naar "fillet drawing display".

Hallo

Een andere oplossing is om de weergave om te zetten in een schets (als je in 2014 bent)!

@+

1 like

@coyote

Ik ben jonger dan 2013. Verloren ;)

Wat me ontgaat, is dat het niet herhaalbaar is.

Dit wordt duidelijk vermeld in de SolidWorks-bug:

"Bestandsspecifiek: filet zorgt ervoor dat extra regels worden weergegeven in hoogwaardige, verborgen lijnen verwijderde/zichtbare (HLR/HLV) tekeningweergave van het onderdeel"

"Specifiek voor bepaalde bestanden: een filet toont extra  lijnen in hoge kwaliteit, verborgen lijnen zichtbaar of verwijderd op de onderdeeltekening".

Op dit moment geen oplossing.