Ik heb een tekening die een geëxtrudeerd oppervlak laat zien waarvan de schets een spline is die is gemonteerd op 2 lijnen die zijn verbonden door een filet van 10 mm.
Mijn probleem is dat op mijn tekening de straal van 10 mm gefragmenteerd lijkt in 2 segmenten (niet acceptabel om het zo te laten, plan voor een klant). Ik kan er niet achter komen waar het probleem vandaan komt, op 3D is het bijna niet gekanteeld.
Bijgevoegd is een weergave van de tekening en de configuratie van de slddrw en onder de 3d (sldprt) en de configuratie ervan.
Hallo
Door de afwijking te verkleinen of het vakje aan te vinken, verandert het verbeteren van de kwaliteit van de curve niets? En het uitzicht is van hoge kwaliteit?
Dit plan is bedoeld om te worden gedrukt (papier of pdf) voor commerciële doeleinden, om een delicaat technisch punt uit te leggen (we zijn in pre-sales). Ik heb iets nodig dat overtuigend (commercieel) en duurzaam is (risico dat ik het ter plekke moet wijzigen).
Als ik mijn zin niet krijg, gebruik ik het voorstel van @Frédéric, maar het is niet het beste, daar zijn we het over eens.
Nou, ik verlies mijn Latijn: ik heb de test die ik je heb voorgesteld opnieuw gedaan en het facetteert niet.
Maar voor mijn voorbeeld in het begin is het altijd hetzelfde! :/ Merk op dat wanneer ik de spline verwijder om de basissegmenten te extruderen, het er niet meer gefacetteerd uitziet!. Maar ik heb de spline echt nodig voor mijn bewegingen (tenzij ik een methode gebruik zoals die van @frédéric, maar ik vind het leuk om te begrijpen wat er aan de hand is voor de volgende keer!)!
Ik sluit het stuk en de tekening ervan in.
@Pascal, je hebt niets gemist, ik kom om een oppervlak op een spline te maken om een beperking te kunnen plaatsen tussen een punt van een deelverzameling op dit oppervlak. Het is voor een filmpje.
Het probleem is dat ik op een tekening van een assemblage die dit onderdeel bevat, de hele weergave moet overschakelen naar Ombre! Ik kan het deel waar ik problemen mee heb niet zomaar passeren. En dat stoort me (ja ik weet het, nooit gelukkig!).
Maar de voorsprong is interessant! Er moet een subtiliteit zijn die ons ontgaat!
Het ziet eruit als een bug, het wordt gerapporteerd in de kennisbank en deze is niet opgelost (Open status)
"Bestandsspecifiek: filet zorgt ervoor dat extra regels worden weergegeven in hoogwaardige, verborgen lijnen verwijderde/zichtbare (HLR/HLV) tekeningweergave van het onderdeel"
"Bestandsspecifiek: filet zorgt ervoor dat extra regels worden weergegeven in hoogwaardige, verborgen lijnen verwijderde/zichtbare (HLR/HLV) tekeningweergave van het onderdeel"
"Specifiek voor bepaalde bestanden: een filet toont extra lijnen in hoge kwaliteit, verborgen lijnen zichtbaar of verwijderd op de onderdeeltekening".