Creo - Positie Matrix Assemblage

Hallo
Ik werk met Creo en WIndchill. Ik heb een assemblage gemaakt van een robotarm onder spanning, maar ik zou deze willen wijzigen om alleen de posities van elk onderdeel ten opzichte van het algemene coördinatensysteem op te halen met het oog op de integratie ervan op WIndchill.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe kan dit worden gedaan?
Bij voorbaat dank voor uw hulp

Vriendelijke groeten

2 likes

Kijk op deze link heb je veel informatie tutorials bestanden

http://proewildfire.free.fr/tutoriaux-fichiers.html

Aan de slag met Pro/ENGINEER

Pro/ENGINEER Wildfire 4.0 Aan de slag Tutorial met retail- en onderwijsbestanden 

Mechanische simulatie

Tutorial over dynamische en mechanische simulatie metbestanden in commerciële en educatieve versie

Automatisch tekenen

Sjablonen maken en gebruiken voor het automatisch tekenen van componenten

Beheer van de bibliotheek

Bibliotheken beheren met Windows en het hulpprogramma cree_mnu.bat 

Afhandeling van de assemblage

Dynamische oriëntatie van de te monteren componenten

Gebruikersinterface

De gebruikersinterface van de Pro/ENGINEER aanpassen

Cilinder-rechthoekige trechter

Creatie van een cilinderrechthoekige trechter van plaatstaal met niet-parallelle secties

Flexibele componenten

Flexibele componenten maken en gebruiken in assemblages

Versnelling

Creatie van een tandwiel met exacte modellering van het tandprofiel

Lente

Creatie van een veer met variabele spoed met controle van het aantal windingen en de laatste samengevoegde windingen

@+ ;-)) 

1 like

En de rest in theorie daarmee zou je je geluk moeten vinden

@+ ;-))

Kleuren van instanties

Verschillende kleuren toepassen op instanties in een onderdeelfamilie

Geschroefde verbindingen

EFX 5 gebruiken voor het automatisch maken van schroefverbindingen in assemblages

Wenteltrap

Een wenteltrap maken met Pro/ENGINEER Wildfire 3.0

Inleiding tot Pro/ENGINEER Piping

Tutorial om aan de slag te gaan met pijpgeleiding met Pro/ENGINEER Piping WF2 naar WF4 (de interface is sterk geëvolueerd in WF5)

Inleiding tot top-down ontwerp

Top-down ontwerp Inleidende tutorial met Pro/ENGINEER WF4

Aan de slag met Distributed Pro/BATCH

Distributed Pro/BATCH gebruiken voor batchverwerking van prints, import en export met Pro/ENGINEER WF5

Snijgereedschap (vijl)

Solide snijgereedschap gemaakt rekening houdend met de kenmerken en de opbouw van het wiel

Mannequins (bestanden)

Oude bibliotheek met geparametriseerde dummy's voor Pro/ENGINEER

1 like

Kortom, u wilt de onderdelen één voor één kunnen herpositioneren zonder al te veel na te denken over de beperkingen en ze standaard te plaatsen?

Activeer uw onderdeel in de assemblage en maak een coördinatensysteem dat op de assemblagemarkering komt te staan.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.
Ik zal kijken naar de tutorials, maar op dit moment heb ik niets overtuigends gevonden.
@Tomalam:  Ik wil voorkomen dat ik elk stuk aanpas, want ik heb er 76. Ik zag dat we de meting van de transformator konden exporteren in analysis=>transform, maar ik vraag me af of we dit automatisch kunnen doen tussen het coördinatensysteem van elk onderdeel en dat van de assemblage?
Als het niet gepland is, eenvoudig, misschien door een macro te doen?
Bij voorbaat dank.