Hallo.
Ik ben het met Chamade eens over de hybride modus, om het simpel te zeggen.
Als de modus actief is, kunt u de oppervlakte- en constructie-elementen niet opnieuw ordenen voor de bovenliggende elementen. (bijv. ik maak een vlak // door een punt kan ik het vlak in de boom voor het punt niet opnieuw ordenen.)
Deze zelfde elementen kunnen met dezelfde regel in deellichamen worden opgenomen.
Als de modus inactief is, kunnen deze elementen niet rechtstreeks in een lichaam worden opgenomen en voldoen ze niet aan de regels van de moederorganisatie.
Het is belangrijk om te weten dat het buitengewoon moeilijk is om een hybride model om te zetten in een niet-hybride.
Skelet.
Voor een montageskelet ken ik twee soorten.
ASS door dwang.
Het skelet geeft de positie van de componenten in de assemblage weer.
Elk onderdeel is ontworpen om te worden opgeslagen op de oorsprong (bijv. voor een schroef, de as van de schroef op Z, het punt van oorsprong (X-0. Y-0; Z-0) valt samen met het draagvlak van de schroef.
Dit type assemblage is erg handig wanneer er een groot aantal onderdelen zijn die standaardcomponenten zijn of machinaal bewerkte bibliotheekonderdelen die in andere projecten kunnen worden gebruikt.
KONT In positie.
Het skelet bepaalt de positie van de geometrie van de componenten.
De oorsprong van de assemblage is gemeenschappelijk voor de meeste onderdelen of subassemblages.
(dit is waar het handig is om markeringen te maken) worden de gepubliceerde elementen (markering of andere) gekopieerd en geplakt met een link in hun respectievelijke delen of subsets.
De enige montagebeperking die voor elk onderdeel en subassemblage wordt gebruikt, is "vastheid".
In elk stuk ontwerpen we niet op de gemeenschappelijke markering, maar op degene die is geplakt met een "externe ref"-link.
Vanaf de assemblage verplaatst het wijzigen van een positie de geometrie in het onderdeel of S/E.
Dit type assemblage wordt veel gebruikt voor bijvoorbeeld spuitgietmatrijzen.
Opmerkingen na het openen van uw dossier.
Er is een geïnactiveerde formule (we hebben heel vaak elementen in een skelet die we activeren of inactiveren), dus we moeten heel voorzichtig zijn om dit soort elementen niet te verlaten als ze niet nodig zijn.
Een paar niet nader genoemde punten.
Je moet er rekening mee houden dat dit heel snel een gascentrale zal worden, dus gebruik alle functies van CATIA om het skelet te vereenvoudigen (bijv. met behulp van de "oppervlaktewerkplaats"-symmetrieën, het bespaart formules enz. als meerdere lijnen, curven bedoeld zijn voor hetzelfde onderdeel, is de "assemblage" oppervlaktefunctie erg handig.)