Hoi allemaal
En in de eerste plaats gefeliciteerd met uw verschillende interventies die echt fascinerend zijn.
Mijn vraag is simpel:
Allereerst ben ik nieuw op het forum en het gebruik van SolidWorks dat ik in de 2021-versie op mijn werk heb
Er is een visualisatiekubus, die ik gebruik om de buitenafmetingen van mijn verschillende X-, Y- en Z-platen op te halen, aan de andere kant heb ik niet hetzelfde gevonden met betrekking tot de draaiende onderdelen, waardoor ik alleen de Ø en de lengte van mijn onderdelen zou kunnen extraheren??
Heeft iemand op het forum ooit over deze vraag nagedacht? En is er een oplossing (code of andere) waarmee je het kunt doen.
Ik kijk opzij, maar tot op de dag van vandaag nog steeds zonder antwoord.
Bedankt voor je hulp bij dit probleem?
Yohann
Hallo
De visualisatiekubus op een draaiend onderdeel is zo dicht mogelijk ingeklemd.
Dus je hebt de hoogte en voor de diameter hoef je alleen maar de ene of de andere van de andere 2 dimensies te nemen.
Als ik je verzoek goed heb begrepen, is het niet nodig om je hersenen in knopen te leggen...

Fijne dag.
Ja, maar als er een schaaltje op wordt geënt, wordt een van de 2 Ø geamputeerd en dat baart zorgen
Ok, zo gezien is het een beetje ingewikkelder...
Ik maakte een plan gericht op 45° van de schaal en klemde de kubus erop:
Het is een beetje een make-over! Maar het kan tot een bepaalde limiet werken...
Limiet: breedte van de plaat < straal x 1,414213 (vierkantswortel van 2)
Anders was de enige keer dat ik hoorde van een visualisatiecilinder en niet van een kubus over software voor het beheren van een digitale draaibank.
Hallo
Ik ga op deze manier te werk; Het werkt voor alle gevallen.
https://mycad.visiativ.com/en/contenu/comment-lier-les-côtes-de-la-3d-dune-pièce-de-tolerie-aux-propriétés-personnalisées-0
Hallo, bedankt voor je feedback.
Ik weet niet of dat van toepassing kan zijn op mijn specifieke toepassing.
Het is namelijk geen plaatwerk, maar een roterend onderdeel voor spuitgietassemblages.
Weet ook dat de kamers een grotere Ø kunnen hebben, ook dan de hoogte of het tegenovergestelde en met flats of andere.
Ik zou eerder denken aan een macro die de maximale grootte zou herstellen door de twee dimensies (Ø en hoogte) in aangepaste eigenschap te plaatsen.
Wat ik doe voor de borden (lengte, breedte, hoogte)
Het zou een macro zijn die deze twee dimensies langs een geselecteerde as (die van de totale hoogte) zou kunnen bepalen.
Ik denk dat dit in macro goed te doen is, maar mijn kennis blijft beperkt tot het ophalen van stukjes code en deze samen te verhogen.
Om te zien of er andere mogelijke oplossingen zijn
Raar, maar het werkt voor mij voor niet-plaatwerkonderdelen, in plaats van op de zijkanten van de kubus te klikken, hoef je alleen maar op de zijkanten van de buis of de ronde te klikken!
Teste.SLDPRT (79.2 kB)
Bedankt voor je feedback, ik bekijk de procedure die je me voorstelt en ik zal je op de hoogte houden
Een grote dank aan u.