Massa-accumulatie

Hallo

Ik zou graag een aantal configuraties willen vereenvoudigen waarin ik massaaccumulaties zou willen maken.

Laat het me uitleggen, ik heb een assemblage "A", concreet een kanaal (deel "B") waarin zich akoestische schotten bevinden (onder assemblage "C")... De schotten zijn gemaakt van 3 delen, de behuizing, de isolatie en de plaatwerk perfo ... Wat de perfo-plaat betreft, heb ik een variabele gemaakt in het onderdeelbestand om me bij benadering het gewicht te geven (35% leegte). Hiervoor heb ik mijn massa hersteld in de eigenschappen die ik heb vermenigvuldigd met 0,65 ... Niets te ingewikkeld.

Alleen zou ik in mijn "A"-assemblage een vergelijking willen kunnen maken om de massa van mijn "B"-schede, mijn baffle-lichamen, die van de wol te herstellen, evenals het resultaat van mijn geschatte massa van mijn perfos-vellen.

Ik dacht eraan om met deze formule de herhalingsfactor  van mijn luidsprekers te gebruiken.

Maar ik weet niet hoe ik moet schrijven, tenminste als er speciale tekens zijn om dat allemaal te krijgen...

Ik weet niet of ik duidelijk was... Dus als je me begrijpt en je weet het antwoord, ik ben er helemaal voor... ;)

Dank je wel;)

Normaal gesproken doet SW dit automatisch.

U hoeft "slechts" uw berekende massa toe te wijzen aan de massa-eigenschap van het onderdeel (SW-Mass uit het geheugen).

2 likes

Bedankt voor je antwoord Stefbeno, het is waar dat solidworks dit automatisch doet door de massa te nemen van elk onderdeel dat in de assemblage is geïntegreerd. Ik begreep net wat je net zei door me te vertellen dat het in feite heel eenvoudig was... maar niet echt... omdat het een redundantie maakt ...

Tenzij ik op de verkeerde plaats ben, maar in globale variabele, schrijf ik : "masse_réelle_35_vide", in waarde: ="massa"*0.65 ... die me de echte massa geeft, alleen, in de eigenschappen van dit deel, kan ik eigenlijk in "eigenschapsnaam" de naam "massa" invoeren (dit woord wordt door de vergadering opgehaald om alle massa's van de aanwezige delen te berekenen), behalve dat als ik in de rest van de tabel, in "expressiewaarde" mijn variabele "lege echte massa 35" kies, Het brengt me niet in de fout, behalve dat het een lus creëert en mijn variabele de massa herstelt voor de berekening, die daarom vervormd is ... Ik weet niet of ik duidelijk ben... Ik weet niet of ik direct een berekening in de bestandseigenschappen kan plaatsen zonder door te gaan Variabele vergelijking ... Ik denk dat ik een materiaal ga maken met 30% leegte... het zal uiteindelijk gemakkelijker zijn ... Waarom zou je het simpel maken als het ook ingewikkeld kan... ;)

1 like

Inderdaad, de oplossing van op maat gemaakte materialen is de eenvoudigste.