Onzichtbare muiscursor in een tekennotitie

Hallo

Sinds enige tijd zie ik mijn muiscursor niet meer als ik een notitie in een tekening bewerk, het is vervelend als je het wilt wijzigen je weet niet waar je bent.

Ik kan de tekst selecteren die ik wil, deze is zwart gemarkeerd. In een oproepnummer zie ik het.

Heb je een oplossing om het weer te laten verschijnen.

Op de andere geïnstalleerde software zie ik de cursor.

Ik heb de Windows-weergave-instellingen getest, er verandert niets in Solidworks.

Bedankt

Solidworks 2018 premie SP4

Hallo @loulilol 

Heeft u dit probleem al eerder gehad of is het zeer recent.

Met andere woorden, is dit probleem nieuw?

Heb je hetzelfde probleem op een andere post? U kunt ook uw onderdeel en uw plan posten zodat we kunnen zien of we de pb hebben (in dit geval een pack and go maken zodat we de koppelingen tussen de onderdelen en het plan hebben)

Bij automatische Windows updates kan het gebeuren dat sommige drivers in sommige programma's verouderd raken.

Want laten we niet vergeten dat SW bestaat uit duizenden kleine programma's die worden aangeroepen, afhankelijk van wat je doet.

Als de persoon die dit programma heeft geschreven de weergavevoorwaarden verkeerd heeft behandeld, heeft u mogelijk een probleem.

Een manier zou zijn om het muisstuurprogramma bij te werken (vooral als het een enigszins exotische muis is).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo zozo_mp,

Het moet 1 jaar geleden zijn, na een update denk ik, sindsdien heb ik ermee te maken gehad. Ik heb nu een beetje tijd om te kijken.

Op de andere werkstations van het Zbook-ontwerpbureau (zelfde hardware, zelfde configuratie (in theorie) beheerd door de info-afdeling), geen probleem met dezelfde tekeningen.

Een notitie in een lege tekening heeft het probleem.

Met de laptoppad is het hetzelfde probleem.

Bedankt voor je feedback

Vraag een van uw collega's om het betreffende plan te maken om te controleren of het niet het MEP-bestand is dat beschadigd is.

Als het ergens anders werkt en uw MEP-bestand is niet defect, vraag dan de IT-afdeling om naar uw machine te kijken en de versie- en driverniveaus te vergelijken met de andere.

Pas ook op voor bestanden die zijn geïmporteerd van online providers, het is mij een keer overkomen dat ik het gedownloade bestand niet kon gebruiken.

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoorden, ik zal het zien met de infodienst.

Hallo

Als het probleem zich alleen op uw werkstation voordoet, kan het zijn dat het stuurprogramma van de grafische kaart niet up-to-date is met uw SW2018-versie. Zie op deze site:

https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo jmsavoyat,

Ik vergelijk met andere Zbooks op kantoor en vraag de infoafdeling om indien nodig bij te werken.

Bedankt.

Hallo

Ik heb "eindelijk" mijn cursor probleem opgelost, het was de grafische kaart driver die te recent was (na een automatische update denk ik).

Het juiste stuurprogramma voor mijn Nvidia Quadro P3200 grafische kaart op een Zbook G5 (Windows 10) staat op: 27.21.14.5225 van september 2020.

Vriendelijke groeten.

3 likes