BTW

Weet jij hoe je deze tank moet uitvouwen?

Zo ja, bedankt

David

cuve_000.jpg

Goedenavond

Als ik me niet vergis, is er maar één gebogen deel in je tank dat heel eenvoudig blijft,

Het hangt af van je modelleringssoftware (spaiceclaim toch?), maar er zouden geen problemen zijn in een "solidworks".

Ik kan je ook "helpen" als je dat wilt.

1 like

Hoi @ David

Zie deze tutorial Het is een ontvouwing van een reeks ellebogen 

http://nohazik.info/video_-2YwM8jI3uE_Double-coude-cylindrique-et-d%C3%A9pliage.html

De rest zijn rechte delen, maak gewoon sneden rechts van de delen

@+ ;-)

Goedenavond

Ik ben het eens met thomas.guillard en gt22, er is alleen het gebogen deel dat moet worden gedaan in uitgevouwen omdat uw leverancier voor de realisatie de andere delen in snede zal maken volgens uw tekening.

Ik ken je Space Claim-software niet, maar zoals alle software is het vrijwel hetzelfde in hoe ze werken. Dus het zal vrij gemakkelijk zijn, denk ik, ik gebruik Solidworks en het is eenvoudig te bereiken.

Succes A+

Mathieu

1 like

Hallo

Omdat u ketelmaker van beroep bent, is uw tank onmogelijk in één keer te doen, dus de gemakkelijkste manier is om te werken door een subassemblage op te vouwen en te rollen.

Je moet wel rekening houden met de afmetingen van deze tank

Een goede tekening met een paar details gespecificeerd, uw leverancier zal dat moeten doen zonder de deur uit te gaan

A+

1 like

Het is me gelukt om de kom in 4 delen te breken en elk element afzonderlijk uit te vouwen.

Dank u voor uw opmerkingen

David

eclate_cuve.jpg