Hello, I’m looking to create an tube with a little tab on the tube with Solidworks.
I dont know how to do it.
Does anyone know how to do it?
Hello, I’m looking to create an tube with a little tab on the tube with Solidworks.
I dont know how to do it.
Does anyone know how to do it?
Hallo en welkom.
Er zijn verschillende mogelijke methoden. Hier is een van de eenvoudigste:
Dank je wel mijn vriend.
Kunnen we, omwille van de kennis, zo'n methode gebruiken op een ronddraaiend object?
Deel 4.SLDPRT (153.9 KB)
Ik kan het bijgevoegde bestand niet openen omdat ik op SW 2020 zit, maar als ik je verzoek begrijp, heb je je handvat met een revolutie getekend en het enige dat ontbreekt is het tabblad.
Je hebt miniaturen gepost, het is moeilijk om de details van het object te zien, dus ik plaats 2 gevallen volgens het profiel van het tabblad; Parallel/niet-parallel.
Als de randen van de tong niet evenwijdig zijn, is het ook mogelijk en eenvoudiger om dit direct met één omwenteling te doen:
Als de randen evenwijdig zijn, dan is het inderdaad mogelijk om deze " extrusie " -methode te gebruiken, op een paar details na:
En ter informatie, een andere manier via een verwijdering van geëxtrudeerd materiaal (snijden):
Geweldige demonstraties mijn vriend, vooral de 3e demonstratie.
Heel leuk. Heel erg bedankt man.
Op de een of andere manier kan ik mijn deel niet redden in 2020 ???
Helaas nee, " retro-besparing " is pas mogelijk sinds de 2024 en alleen naar 2 versies terug (2023 en 2022).