In Solidworks hoe te voorkomen dat je een assembly opnieuw opbouwt met de bronbestanden van de toolbox

Hallo

Ik heb tandwielen gemaakt in SolidWorks met de ToolBox
Vervolgens heb ik ze aangepast door filets op de platte vlakken aan te brengen, en ze vervolgens op te slaan in aparte bestanden, allemaal in een specifieke map geplaatst.
Wanneer ik mijn assemblage doe door deze gewijzigde afzonderlijke bestanden aan te roepen , sla ik deze op en open deze vervolgens,
Hij opent het voor mij herbouwd met de bronbestanden niet gewijzigd.

Hoe houd ik het in mijn assemblage met mijn aangepaste tandwielen die in een specifieke map zijn geplaatst.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Hallo

Zoek naar SLDSetDocProp op Google. Het is een bedrijfsvoertuig dat daarvoor gemaakt is. Gratis programmatuur. Je vindt er ook  tutorials.

Hiermee kunt u de bestanden die uit de toolbox zijn geïmporteerd, aanpassen. Ze moeten eerst worden opgeslagen in de projectmap. Probeer het originele bestand niet te overschrijven. Het is beveiligd tegen schrijven. 

2 likes

Ten slotte heb ik mijn tandwielen opnieuw opgebouwd door een intervalschets te maken van een tand van de juiste module die ik herhaal volgens het aantal gewenste tanden en mijn verschillende diameters te kennen dankzij de online tandwielberekeningsapp op deze link https://www.toutcalculer.com/mecanique/dimensions-engrenage.php#calculate 

We komen er vrij gemakkelijk uit!!

Desalniettemin zal ik uw hulpprogramma laden en het uitproberen.
Bedankt voor je hulp