In Solidworks selecteren op kleur

Over Solidworks 2015

Hoe kunnen we in een 2D-bestand van een DXF de entiteiten op kleur selecteren om te voorkomen dat ze één voor één worden geselecteerd.

BEDANKT

Ik weet niet zeker of je dat kunt.

Wat is het einddoel? Misschien kunnen we je wijzen op een andere oplossing 

Op een DXF breed plan heb ik een stuk van de ene kleur, een ander van een andere kleur en ik zou graag het eerste deel op de ene laag willen leggen en het andere op een andere laag.

Hallo

Wil je dan een selectiefilter maken?

Zo ja, druk dan op de F5-toets en de filterpictogrammen verschijnen

[bewerken] Er is ook het slimme selectiehulpprogramma dat aan uw verzoek kan voldoen: http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/swutilities/r_power_select_filters_and_parameters.htm

3 likes

Ik denk niet dat de intelligente selectie beschikbaar is in het plan, bovendien denk ik dat het alleen werkt op geometrie, maar ik kan het mis hebben:)

1 like

Hallo

Heb je erover nagedacht om met je lagen te spelen? Je kunt lagen verwijderen of deactiveren om bijvoorbeeld alleen de stukken in het rood te laten.

Moge de kracht met je zijn.

calque.jpg

Het zit allemaal in dezelfde laag en slimme selectie, we kunnen niet op kleur selecteren, wat zonde is.

Ik denk gewoon dat we het niet kunnen doen in Solidworks, in tegenstelling tot Catia, dat ook het Dassaud-systeem is.

Ja schade, want het kan ook op Topsolid.