Is het mogelijk om in een SW-assemblage een afstandsbeperking te regelen?

Hallo

In een Solidworks-assemblage: is het mogelijk om een afstandsbeperking te rijden? Bij het monteren van verschillende onderdelen is de speling tussen elk onderdeel bijvoorbeeld 1 mm. Ik wil graag slechts één parameter variëren (bijvoorbeeld van 1 mm naar 2 mm) zonder elke beperking één voor één te hoeven bewerken. Is dit mogelijk? Misschien via een vergelijking?

Bedankt.

Ja, via een vergelijking of het gebruik van een constante (a priori meer geschikt voor wat je wilt doen)

Hallo froussel, kun je me in meer detail uitleggen welke procedure ik moet volgen? Bedankt.

Zodra de afstand is ingevoerd op de eerste beperking, dubbelklik je op de beperking om de dimensie op het scherm te laten verschijnen, klik je met de rechtermuisknop op de dimensie, dan "koppel de waarde" en daar geef je een naam (in jouw geval zoiets als 'afstand').

Doe hetzelfde aan de tweede kant, maar wanneer u "de waarde bindt", in plaats van een nieuwe naam in te voeren, gebruikt u de vorige naam (er is een vervolgkeuzelijst: u moet op de pijl in het invoervak van de waarde klikken).

Dat is alles, uw twee beperkingen worden bepaald door deze constante die verschijnt in het menu "vergelijking" dat in uw creatieboom moet zijn verschenen (boven de basisplannen).

De ergonomie van SW is nog niet goed ontwikkeld in de assemblages (de procedure is vergelijkbaar op de onderdelen, maar gemakkelijker te implementeren omdat we rechtstreeks met afmetingen werken, niet met beperkingen).