Hoi allemaal
In een stuklijst moet u een kolom maken met handmatig ingevoerde waarden.
Is het mogelijk om deze waarden op te halen in BOM-bubbels?
Hoi allemaal
In een stuklijst moet u een kolom maken met handmatig ingevoerde waarden.
Is het mogelijk om deze waarden op te halen in BOM-bubbels?
Ik weet het niet zeker zonder een aangepaste eigenschap te doorlopen en vervolgens in de bubbel door de aangepaste eigenschap te kiezen.
Maar ik denk dat het niet precies uw wens is dat u niet door een aangepaste woning wilt gaan.
Inderdaad, we kunnen in dit geval geen aangepaste eigenschappen gebruiken.
Om de context te bepalen, gebruikt onze klant een bepaald systeem voor het identificeren van componenten: het is noch het artikelnummer (we zouden erop kunnen vertrouwen, maar we moeten tekens toevoegen), noch het onderdeelnummer.
Daarnaast hebben we "fictieve" componenten (zoals lijm bijvoorbeeld) die we in de nomenclatuur moeten laten verschijnen, maar die we niet in 3D zetten. Voor sommigen heb ik mijn klant overtuigd om lege componenten te maken (gewoon bevestigd bij de oorsprong) waardoor je niet elke keer alles hoeft in te voeren, maar de basis is verre van compleet.
In dit geval is er, behalve hem ervan te overtuigen de standaardbubbel te plaatsen en de ontbrekende informatie vervolgens in de BOM-regel te vinden, geen andere oplossing.
Uit persoonlijke ervaring (interne nummering enkele jaren geleden) wordt gepersonaliseerde nummering al snel een hel, voor een bijdrage die vaak niet weinig of niet gerechtvaardigd is aan de werkplaats.
Het bewijs hiervan was dat toen we veranderden, niemand iets tegen ons opmerkte in de werkplaats, terwijl sommige managers er een berg van maakten...
Ter info, ik heb net geprobeerd het artikelnummer in de nomenclatuur te forceren en vervolgens een automatische bubbel op 2020 te doen en het werkt.
Ik weet niet of dit je zal helpen, maar het kan een aanwijzing zijn.
Hier zijn de eerste 2 n° (1 en 2 zijn geforceerd)
Bekijk een andere manier om deze getallen per macro te wijzigen als dat nodig is om te automatiseren
Oh maar dat is super interessant.
Ik stuur het door naar mijn collega.
Wat de inhoud van het probleem betreft, ben ik het met u eens, maar het zal wat tijd kosten.
In feite werken we meestal met Inventor en het werkt, we weten niet echt hoe. Voor één keer hebben we (op ons verzoek) met SW gewerkt, dus het is moeilijk om veeleisend te zijn.