Hallo
Ik gebruik de parameter "D1@Boss.-Extru.1" op mijn datakaart om de lengte van mijn onderdeel aan te geven (ik heb verschillende configuraties in lengte).
Deze informatie wordt automatisch bijgewerkt.
Wanneer ik naar een deel van de familie ga, wordt deze parameterinformatie weergegeven, maar in de vorm van een waarde. Is het mogelijk om een formule van het type =L = & "D1@Boss.-Extru.1" & MM in te voeren, wetende dat deze formule niet werkt.
Bedankt voor je feedback, want door naar de artikelfamilie te gaan, overschrijf ik de formule die aanwezig is op de datakaart en bij het maken van een nieuw onderdeel wordt de lengteparameter niet meer bijgewerkt....
Bedankt voor je feedback
LSE
Hallo
U kunt een lengte-eigenschap maken met de waarde
L = "D1@Esquisse1@nomdelapièce.sldprt"mm
die in kaart kan worden gebracht.
1 like
Logischerwijs, als je een veld hebt dat je in je datacard kunt invullen, zou deze gekoppeld moeten zijn aan een custom property.
Deze aangepaste eigenschap kan dus worden beheerd door Excel in uw kamerfamilie.
U moet een formule in de kolom van de eigenschap plaatsen (de kop van de kolom wordt $PROPRIETE@ genoemd, gevolgd door de naam van de eigenschap).
Op formuleniveau is het een Excel-syntaxis zoals =B5&"MM" waarbij B5 de cel is die uw lengtewaarde bevat (dus onder de kolom die D1@Boss.-Extru.1) wordt genoemd).
De gemakkelijkste manier met de artikelfamilies is om met de hand een of twee configuraties te maken met ALLE verschillen die u wilt beheren (op afmetingen, eigenschappen, materialen...) en een automatische generatie van de Excel-familie te maken met ALLE parameters die SW voorstelt. Vervolgens voeg je waar nodig je Excel-formules toe.
Hallo
Bedankt voor je feedback, maar het werkt niet helemaal.
als ik op een nieuwe regel zit, een nieuwe cel, en ik schrijf: = B5 & "MM". Het werkt. Als ik terugga naar dezelfde cel en deze wijzig door bijvoorbeeld "L = " voor B5 toe te voegen, wordt me de formule geschreven en niet langer het resultaat. En als gevolg daarvan heb ik dit probleem voor alle lijnen die al zijn gemaakt. Op dezelfde manier heb ik geprobeerd door L = "D1@Esquisse1@nomdelapièce.sldprt"mm of D1@Boss.-Extru.1@nomdelapièce.sldprt te doen met of zonder "", maar het werkt niet beter....
Als je een idee hebt, ben ik er helemaal voor.
Bedankt
LSE
="L = "&B5&"MM"
Zonder de & werkt het niet zo goed.
Anders is er de concatener() functie die je in staat stelt om hetzelfde te doen.
Voor dit soort dingen is het beter om aan de Excel-syntaxis te werken op alles wat met de tekst te maken heeft (er zijn veel verschillende functies, afhankelijk van het resultaat dat u wilt verkrijgen).
Het opnemen van Solidworks-syntaxis in de uitvoer van de Excel-eigenschap werkt:
Excel retourneert een tekenreeks die vervolgens wordt geparseerd door solidworks. Als de string de syntaxis heeft die in orde is, kan solidworks de string "D1@Esquisse1@nomdelapièce.sldprt" terugzetten naar de numerieke waarde. Aan de andere kant is het erg omslachtig om excel in te typen omdat het resultaat van de excel-formule goed moet uitkomen in een string met de "front and the " achter de naam van de dimensie. in de praktijk moet je """D1@Esquisse1@nomdelapièce.sldprt""" in Excel zetten om het te laten werken (3x het "opeenvolgende" teken). Dit krijgt "D1@Esquisse1@nomdelapièce.sldprt" in de waarde van de expressie van de eigenschap en Solidworks zal deze evalueren in de kolom met de geëvalueerde waarde.
Persoonlijk raad ik dit soort ingewikkelde syntaxis niet aan als je in staat bent om het juiste resultaat te krijgen met een eenvoudigere formule.
Hallo
De samenvoegfunctie werkt goed op de gegevenskaart. Bedankt. Op deze manier wordt de eenvoudige parameterfunctie bijgewerkt.
Dit is optimaal voor het toevoegen van configuraties via de onderdeelfamilie.
Wanneer u echter een configuratie toevoegt vanuit de configuratiestructuur, wordt de parameter niet automatisch bijgewerkt door een configuratie toe te voegen. Dit brengt een risico op parameterfouten met zich mee.
Wat denk je?
Bij ons is het simpel: als er een Excel-deelfamilie is, is het VERBODEN om configuraties toe te voegen zonder de Excel-deelfamilie te doorlopen. Het is aan de goede wil van de ontwerper, maar als je EPDM hebt, kun je altijd degene vinden die de regels niet respecteert en hem op de pols slaan...
We hebben een kleurcode in Excel ingesteld om het leven van mensen gemakkelijker te maken (rood = formule om te kopiëren zonder het aan te raken, groen = informatie die met de hand moet worden ingevoerd .....).
1 like