Hallo
Heeft u geprobeerd met "SW-Date Short"?
Hallo
Of zelfs daarmee
$PRP:"SW-Korte Datum"
Moge de kracht met je zijn
Hallo
Dank u voor het antwoord. Ik heb het al geprobeerd, maar de datum verandert elke keer dat het bestand wordt geopend omdat het de datum van vandaag is en ik een vaste aanmaakdatum nodig heb.
Hallo en dit
$PRP:"Aanmaakdatum"
Moge de kracht met je zijn
Hallo
Koppelen aan de eigenschap biedt niet de flexibiliteit om de datum optioneel handmatig in de eigenschappen te wijzigen indien nodig.
Ik denk dat ik het bij een handmatige aanmaakdatum ga houden.
$PRP: "Aanmaakdatum": Ik heb het geprobeerd, het werkt niet.
Dank u allen
Hallo
Van mijn kant, op mijn basiskaarten, heb ik dit: $PRP:"SW-Created Date"
Met deze eigenschap heb ik niet de tijd die wordt weergegeven en ben ik in DD/MM/JJJJ formaat
Vervolgens integreren we ze door de link naar de eigenschapsfunctie en we kunnen ze heel goed handmatig wijzigen (het overkomt ons bij oude plannen die we wijzigen en die niet bestonden op SW)
"Koppelen aan de woning biedt niet de flexibiliteit om de datum indien nodig handmatig in de eigenschappen te wijzigen."
Met een link naar de eigenschap kunt u dit automatisch doen, en als u het handmatig wilt instellen, moet u met de rechtermuisknop op "Basiskaart bewerken" klikken en vervolgens de gewenste datum instellen.
Anders, om het in wezen met de hand toe te voegen, klikt u met de rechtermuisknop op "Basiskaart bewerken", voegt u een notitie toe, klikt u met de rechtermuisknop op "Cartridgevelden" en selecteert u de gemaakte en gevalideerde notitie. Eenmaal terug op het blad is er geen dubbelklik meer op de notitie en voer de gewenste waarde in.
Zie bijlage.
1.png
Hallo
Persoonlijk heb ik in mijn plan een persoonlijke eigenschap gemaakt die ik "aanmaakdatum" noemde. Ik vul het bijna automatisch met SmarProperties. En als ik deze datum wil forceren, hoef ik hem alleen maar aan te passen in mijn persoonlijke eigendommen!
Hoi allemaal
Ik kom terug op het onderwerp omdat ik hetzelfde probleem heb en ik heb niet de indruk dat het is opgelost.
Ik ben op SW 2019 SP3, ik heb in een kamer de datum in "eigenschap aanpassen": $PRP:"SW-Created Date".
In de tekening roept een tekst om deze datum. Elke keer dat SW opnieuw wordt geopend, wordt het echter lang met de tijd geformatteerd .
Om het te veranderen in een korte datum, moet ik een tekst op mijn kaart toevoegen, een link naar een datumeigenschap en het korte formaat kiezen en zonder de tijd weer te geven. Een Ctrl + Q is goed. Maar elke keer als SW sluit, moet ik opnieuw beginnen.
Heb je een iets duurzamere oplossing?
Bedankt
Hallo
Heeft u uw kamermodel opnieuw geregistreerd nadat u de wijziging heeft aangebracht, zodat de datum volgens uw voorkeur wordt weergegeven?
Hallo
Goede vraag, ik heb het net gecontroleerd, maar helaas is het niet beter.
"Ik ben op SW 2019 SP3, ik heb de datum in een kamer als een "aangepaste eigenschap": $PRP:"SW-Created Date".
In de tekening roept een tekst om deze datum. Echter, elke keer dat SW wordt heropend, wordt het lang geformatteerd met de tijd "
Zelfde probleem.
Ik gebruik deze eigenschap in een revisietabel en de datum verandert in een lange datum elke keer dat ik opnieuw open...
En het is onmogelijk om in deze revisietabel een eigenschap te "binden".
Iemand een oplossing?
Bij het overschakelen naar revisie B neemt SolidWorks de huidige datum en "bevriest deze in tekstformaat".
Maar voor de eerste regel (revisie A) kan ik de datum van creatie van het plan niet weergeven...
Welkom @warner
Het was beter geweest om je eigen bericht te maken in plaats van dubbel te graven, omdat je dan een grotere kans zou hebben om antwoorden te krijgen. ;-)
Het zoeken naar een onderwerp is ook gemakkelijker als de berichten gescheiden zijn.
Artikelen die als opgelost worden beschouwd, worden minder of helemaal niet bekeken.
Vriendelijke groeten
Hallo
Mijn verzoek brengt niets meer dan het oorspronkelijke probleem dat nog steeds niet is opgelost.
Ik vind het zonde om een identiek bericht opnieuw te maken, nietwaar?
Hallo
Het belang van het maken van een nieuw bericht is ook om het te kunnen sluiten als de oplossing wordt gevonden, waardoor de oplossing gemakkelijker beschikbaar wordt voor andere gebruikers, wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn voor deze, aangezien alleen de persoon die het bericht heeft gemaakt het kan sluiten, lijkt mij.
Vriendelijke groeten
En voor "Ik gebruik deze eigenschap in een revisietabel en de datum verandert elke keer dat ik opnieuw open in een lange datum... " : Om dit probleem te voorkomen, moet u ingrijpen op de aangepaste eigenschap om deze in "korte datum" te formatteren.
Hallo
Ik had dit probleem ongeveer hetzelfde.
SolidWorks neemt de agenda-instellingen van de computer over.
Ga naar de computerinstellingen en selecteer het formaat van je date dat je wilt.
Instelling: Tijd en taal
Gerelateerde instellingen: Datum-, tijd- en regio-opmaak
Gegevensvormen wijzigen
Hallo
in feite ben ik op zoek naar een aanmaakdatum, maar kort, want door $prpsheet:"SW-Creation date" te typen, krijg ik: dinsdag 3 april 2018 15:12:45 terwijl ik graag 03/04/2018 zou willen krijgen