In SolidWorks 2012 SP5 heb ik mijn cartridges gemaakt met automatische datum.
Ik heb een automatische aanmaakdatum met betrekking tot het maken van Windows-bestanden.
In het geval van een nieuw onderdeel werkt het heel goed.
Maar als ik een kopie maak van het onderdeel om het te laten evolueren of wat dan ook, in het lid van het Europees Parlement, heb ik de datum van aanmaak van mijn basisdossier.
Als ik ga kijken in Windows, is de aanmaakdatum ok, maar in SolidWorks, tjs op het basisgedeelte.
Heeft iemand ooit dit of een oplossing gehad?
Bij voorbaat dank!
S4KUj0
PS: Ik ben ultra-lui en ik besteed liever 1 week aan het vinden van een automatische oplossing dan het genereren van een persoonlijk eigendom dat ik bij elke nieuwe kamer aanpas :-)
Afgezien van het wijzigen van de onderdeeleigenschap "zoals op het bijgevoegde bestand"), zie ik niet hoe ik de aanmaakdatum automatisch kan wijzigen.
Aan de andere kant is het misschien mogelijk om een aangepaste eigenschap te maken die een specifieke gebeurtenis markeert (in dit geval opslaan als".
Het enige dat overblijft is het vervangen van de woning in het plan en dat is alles.
Om deze persoonlijke eigenschap te maken, probeert u een truc te vinden op basis van uw modus operandi (bijv. voor die en die actie registreert de eigenschap de datum. Ik gebruik deze actie echter alleen als ik een save as doe).
Maakt u gebruik van het hulpprogramma Smartproperties?
Als dat zo is, is de eerste functie die je in je instellingen plaatst "Eigenschap verwijderen" en kies je ervoor om je eigenschap "AANMAAKDATUM" te verwijderen (je verbergt deze functie uiteraard in je Smartproperty-instellingen). Vervolgens maakt u de eigenschap "AANMAAKDATUM" opnieuw aan door de functie "Datum" te kiezen en vinkt u "Datum van vandaag" aan als u deze automatisch wilt.
In SmartProperties kun je, zoals @flegendre zegt, de datum ophalen, maar er zijn verschillende mogelijkheden.
- Haal de datum van vandaag op of geef de datum op met SmartProperties Datumtype
- Haal de aanmaakdatum van SolidWorks op met het type SolidWorks-variabele (datum gedefinieerd in het overzicht van de eigenschappen van het SW-bestand)
- Haal de aanmaakdatum van Windows op met het variabeletype SolidWorks (aanmaakdatum van Windows-bestand)
De aangepaste eigenschappeneditor of het venster met de eigenschappen van elke kamer of de andere?
Ik denk dat ik het zal gebruiken zonder het nummer te kennen, gezien de gevraagde manipulaties :-)
Ik zie wat je bedoelt, maar ik heb mijn automatische datum niet ingesteld zoals je beschrijft, maar het komt dicht in de buurt van wat ik doe.
Ik zal proberen zoals je uitlegt om het verschil te zien.
Het probleem is dat ik het veld gebruik dat je geeft.
Voor nu maak ik een notitie aan in mijn titelblok en met de eigenschapslink koppel ik de notitie met "Sjabloon in de weergave specificeert in Bladeigenschappen" op de aanmaakdatum.
Als ik het goed begrijp wat u voorstelt, is het vergelijkbaar, maar ik doe het op een andere plaats. (zie printscreen)
Heeft u ooit geprobeerd een kopie te maken van een document met een automatische aanmaakdatum?
Ik ben sceptisch omdat dit soort software is gemaakt voor "mensen die niet van sleutelen houden" en in feite gewoon een interface is met links en macro's.
Als er een macro is die zoekt naar de datum in Windows en de kopie in de eigenschappen, waarom niet...
Maar aangezien de optie in SW wordt geboden, betwijfel ik of het werkt door Macro.
Hij moet waarschijnlijk op zoek gaan naar dezelfde optie als ik.
Het is zonde om 100€ te betalen om een link te maken...
Een demo zou me kunnen overtuigen^^
Ik geloof er echt niet in voor mijn toepassing dat het beter zal worden zonder de procedure voor deze velden te kennen.
Video's van presentaties en het gebruik van SmartProperties zijn beschikbaar op de website van myCADservices. Ze zijn gratis toegankelijk (je hoeft je maar één keer te registreren, het is net als Lynkoa).
in feite ben ik op zoek naar een aanmaakdatum, maar kort, want door $prpsheet:"SW-Creation date" te typen, krijg ik: dinsdag 3 april 2018 15:12:45 terwijl ik graag 03/04/2018 zou willen krijgen