Datum van aanmaak

Hallo

In SolidWorks 2012 SP5 heb ik mijn cartridges gemaakt met automatische datum.

Ik heb een automatische aanmaakdatum met betrekking tot het maken van Windows-bestanden.

In het geval van een nieuw onderdeel werkt het heel goed.

Maar als ik een kopie maak van het onderdeel om het te laten evolueren of wat dan ook, in het lid van het Europees Parlement, heb ik de datum van aanmaak van mijn basisdossier.

Als ik ga kijken in Windows, is de aanmaakdatum ok, maar in SolidWorks, tjs op het basisgedeelte.

Heeft iemand ooit dit of een oplossing gehad?

Bij voorbaat dank!

S4KUj0

PS: Ik ben ultra-lui en ik besteed liever 1 week aan het vinden van een automatische oplossing dan het genereren van een persoonlijk eigendom dat ik bij elke nieuwe kamer aanpas :-)

Voor mij geldt dat als je een deel evolueert, het niet meer hetzelfde deel is

dus het moet zijn naam veranderen (ongeacht de veranderingen, zelfs de kleine)

dus 2 namen 2 mappen

Als een bestand niet langer als geldig wordt beschouwd, slaan we elders een index op

@+ ;-)

Hallo

Afgezien van het wijzigen van de onderdeeleigenschap "zoals op het bijgevoegde bestand"), zie ik niet hoe ik de aanmaakdatum automatisch kan wijzigen.

Aan de andere kant is het misschien mogelijk om een aangepaste eigenschap te maken die een specifieke gebeurtenis markeert (in dit geval opslaan als".

Het enige dat overblijft is het vervangen van de woning in het plan en dat is alles.

Om deze persoonlijke eigenschap te maken, probeert u een truc te vinden op basis van uw modus operandi (bijv. voor die en die actie registreert de eigenschap de datum. Ik gebruik deze actie echter alleen als ik een save as doe).

capture.jpg

Maakt u gebruik van het hulpprogramma Smartproperties?

Als dat zo is, is de eerste functie die je in je instellingen plaatst "Eigenschap verwijderen" en kies je ervoor om je eigenschap "AANMAAKDATUM" te verwijderen (je verbergt deze functie uiteraard in je Smartproperty-instellingen). Vervolgens maakt u de eigenschap "AANMAAKDATUM" opnieuw aan door de functie "Datum" te kiezen en vinkt u "Datum van vandaag" aan als u deze automatisch wilt.

3 likes

@flegendre : Het probleem is dat dan, elke keer dat dit plan wordt geopend, de aanmaakdatum verandert in de huidige datum...

Vandaar het belang van het creëren van een persoonlijk eigendom volgens een persoonlijke actie (naar mijn mening natuurlijk ^^ )

2 likes

Hallo

In SmartProperties kun je, zoals @flegendre zegt, de datum ophalen, maar er zijn verschillende mogelijkheden.

- Haal de datum van vandaag op of geef de datum op met SmartProperties Datumtype

- Haal de aanmaakdatum van SolidWorks op met het type SolidWorks-variabele (datum gedefinieerd in het overzicht van de eigenschappen van het SW-bestand)

- Haal de aanmaakdatum van Windows op met het variabeletype SolidWorks (aanmaakdatum van Windows-bestand)

A+

5 likes

Om terug te komen op de opmerkingen @Jose-accessa en @prossignol: 

In uw Smarpropertie:

1.  "Eigenschap verwijderen", "AANMAAKDATUM" (je verbergt deze functie uiteraard in je Smartproperties-instellingen).
  2. "SolidWorks Variable"  en "Windows File Creation Date" voor de eigenschap "CREATION DATE"

@gt22

Het stuk verandert van naam, maar niet van rugleuning.

Ik kan de map niet wijzigen omdat de database en de onderdeelnummers de mappen ordenen.

@José-accessa

Je zei net wat ik niet wilde doen, ik ben ultra-lui ;-)

Tweede probleem, ik ben de belangrijkste cartoonist en ik ken mijn normen.

Mensen die af en toe tekenen, zijn niet zo gewetensvol en zullen deze datum niet veranderen, tenzij ik achter elke foto ga met intimidatie ...

@flegendre@prossignol

Wat is SmartProperties voor jou?

De aangepaste eigenschappeneditor of het venster met de eigenschappen van elke kamer of de andere?

Ik denk dat ik het zal gebruiken zonder het nummer te kennen, gezien de gevraagde manipulaties :-)

Ik zie wat je bedoelt, maar ik heb mijn automatische datum niet ingesteld zoals je beschrijft, maar het komt dicht in de buurt van wat ik doe.

Ik zal proberen zoals je uitlegt om het verschil te zien.

Het probleem is dat ik het veld gebruik dat je geeft.

Voor nu maak ik een notitie aan in mijn titelblok en met de eigenschapslink koppel ik de notitie met "Sjabloon in de weergave specificeert in Bladeigenschappen" op de aanmaakdatum.

Als ik het goed begrijp wat u voorstelt, is het vergelijkbaar, maar ik doe het op een andere plaats. (zie printscreen)

properties.jpg

@flegendre@prossignol

Ik denk dat ik heb geprobeerd wat je bedoelde en het probleem blijft hetzelfde.

De datum van het basisbestand is zichtbaar.

Het ergste is dat ik met jouw techniek na verloop van tijd eindig met Long Date ...

Wat mij stoort is dat er tjs als annotatie staat in de variabele "SW".

Zou er op de aanmaakdatum geen interne variabele in het SW-gedeelte zijn die onafhankelijk is van de Windows-variabele?

Kun je wat printscreens voor me maken, zodat ik zeker weet dat we hetzelfde praten en doen?

Smartproperties is een nutsbedrijf:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaire-smartproperties-2013.html

Het is het equivalent van de aangepaste eigenschappeneditor van SolidWorks, maar dan completer.

Oké, dus SmartProperties is een hulpprogramma om automatisch te doen wat ik doe en het misschien beter te beheren.

Pq niet... Om te zien...

@flegendre@prossignol

Heeft u ooit geprobeerd een kopie te maken van een document met een automatische aanmaakdatum?

Ik ben sceptisch omdat dit soort software is gemaakt voor "mensen die niet van sleutelen houden" en in feite gewoon een interface is met links en macro's.

Als er een macro is die zoekt naar de datum in Windows en de kopie in de eigenschappen, waarom niet...

Maar aangezien de optie in SW wordt geboden, betwijfel ik of het werkt door Macro.

Hij moet waarschijnlijk op zoek gaan naar dezelfde optie als ik.

Het is zonde om 100€ te betalen om een link te maken...

Een demo zou me kunnen overtuigen^^

Ik geloof er echt niet in voor mijn toepassing dat het beter zal worden zonder de procedure voor deze velden te kennen.

Hallo s4kuj0,

Video's van presentaties en het gebruik van SmartProperties zijn beschikbaar op de website van myCADservices. Ze zijn gratis toegankelijk (je hoeft je maar één keer te registreren, het is net als Lynkoa).

http://www.mycadservices.com/store/fr/telecharge-gratuit/formation-video-axemble/utilitaires-mycadtools/utilitaires-smartproperties.html

Eenmaal gedownload, gaat u gewoon naar "Mijn training" om deze video's te bekijken. Ze zijn misschien oud, maar het essentiële is gezegd.

Veel kijkplezier!

Vriendelijke groeten

2 likes

De aanmaakdatum van SolidWorks en Windows zijn verschillend.

Als ik in de SolidWorks-eigenschappen kijk, vind ik de aanmaakdatum van mijn basisbestand.

Als ik in de Windows een kijk, heb ik het bestand.

Zelfs als ik in kopie opsla, behoudt het deze datum.

Bug, opzettelijk of linkprobleem?

Ik blijf zoeken naar een variabele die prima zou kunnen zijn.

Anders lijkt de oplossing SmartProperties.

Ik weet niet of het opzettelijk, een fout of een bug is, maar het is echt ***

Wanneer u eigenschappen voorbereidt met SmartProperties, op datumniveau, heeft u dan de keuze tussen Windows of SolidWorks created-date?

In het bijgevoegde bestand vindt u de instelling van de Smartproperties om te proberen uw probleem op te lossen.

In hetzelfde testbestand (*.prt) heb ik 2 eigenschappen aangemaakt:

• DATE_CREATION_SW: SolidWorks variabel type in Smartproperties-instellingen
  • DATE_CREATION_SYSTEME: Type systeemvariabele in de instellingen van Smartproperties

In de 3e screenshot het resultaat in de bestandseigenschappen (*.prt).

Morgen neem ik het onderdeel en maak een "opslaan als" bestand en laat je het resultaat zien in de eigenschappen.

date_de_creation.doc

Ik heb de test gedaan van het "testgedeelte " dat gisteren (13/02/2014) is opgenomen.

Zie het resultaat in bijlage.

Als je een eigenschap van een systeemvariabele uit de Smartproperties kiest, doet dat wonderen!!

Het is daarom noodzakelijk om de Smartproperties als volgt in te richten:

1. DATE_CREATION_SYSTEME: Eigendom verwijderen
  2. DATE_CREATION_SYSTEME: Type systeemvariabele

date_de_creation.doc

Nou, ik ben klaar met mijn onderzoek en ik zie maar 2 oplossingen om mijn probleem op te lossen:

- Koop SmartProperties of een gelijkwaardig hulpprogramma

- Maak zelf een VB-macro

In beide gevallen vindt het plaats in macro, het hangt allemaal af van het geld, de tijd en de kennis van elke persoon om te kiezen.

Ik kon geen interne variabele vinden die dat doet.

Een grote dank aan iedereen voor de steun!

@flegendre

Zelfs als er 2 oplossingen zijn, is de jouwe veel geschikter voor de meeste gebruikers.

De tweede die ik vond is nerd / computerwetenschapper / vindingrijk.

Ik kies jouw antwoord als de oplossing voor het probleem ;-)

Hallo

in feite ben ik op zoek naar een aanmaakdatum, maar kort, want door $prpsheet:"SW-Creation date" te typen, krijg ik: dinsdag 3 april 2018 15:12:45 terwijl ik graag 03/04/2018 zou willen krijgen