Tekendatum volgens de datum van afdrukken

Is het mogelijk dat de datum van tekenen wordt gedaan op het moment van het afdrukken van het vel, dat wil zeggen dat alleen wanneer ik mijn vel afdruk, de datum in de cartridge wordt geplaatst.

Ik open bijvoorbeeld mijn tekening, ik zie de datum van de laatste afdruk van mijn tekening, of geen als ik deze nog niet heb afgedrukt.

Daarna pas ik mijn tekening aan en daarom moet ik een nieuwe versie afdrukken, het is wanneer ik mijn printer vraag om mijn nieuwe blad eruit te halen, of het nu een PDF is of een andere, dat mijn datum verandert en wordt ingesteld op de datum van deze dag!

Bedankt.

1 like

Direct met de solidworks-functies zie ik geen enkele manier om het te doen, uiteindelijk moet het via een macro kunnen worden ontwikkeld denk ik.

1 like

Is het niet mogelijk om gewoon de link van de aanmaakdatum te wijzigen door deze te wijzigen met de link van de REGISTRATIEdatum?

Op die manier hoeft u alleen maar op te slaan voordat u afdrukt om de datum bij te werken.

Anders wordt de datum niet native beheerd om de datum aan te passen aan de indruk.

2 likes

Wat u kunt doen, is de datumeigenschap van het laatste record instellen (zie schermafbeelding 1), zodat u alleen hoeft op te slaan voordat u afdrukt. Ik zie geen andere oplossing.

capture_1.jpg
1 like

Dit zou ook mogelijk moeten zijn met het hulpprogramma Integratie.

Met dit hulpprogramma kunt u acties van elk type maken door middel van regels die u definieert.

Nou ja, al is het maar voor deze behoefte aan de datum van drukken....

Hallo

In het titelblok moet u een koppeling maken tussen de datum en de eigenschap "Short SW-Date"

Dubbelklik hiervoor op de tekst (datum) en klik vervolgens op het pictogram "Link naar eigendom".

Kies vervolgens de juiste eigenschap uit de lijst "Document in uitvoering".

De datum die op deze manier wordt aangemaakt, wordt automatisch bijgewerkt wanneer het bestand wordt geopend en wordt niet gekoppeld aan de datum van registratie.

date.jpg
1 like

Hoi allemaal

De "Lespetitspieds" oplossing werkt goed.

Samenvattend:

"Short date" = de datum van vandaag (toen het bestand werd gelanceerd)
"Laatst opgeslagen datum" = datum van laatst opgeslagen (met de optie om het datumformaat te kiezen)

Dank u allen.

1 like

Hallo

Met het hulpprogramma PowerPrint kunt u de eigenschappen van uw bestand bijwerken. 

U kunt een notitie koppelen aan de eigenschap van de tekening en elke keer dat u afdrukt, zal PowerPrint de datum bijwerken tijdens het afdrukken.

Bovendien kunt u met deze tool de massaverwerking op verschillende afdrukken starten.

A+

Philippe

1 like