Van frustratie naar teleurstelling

Waarom kan SolidWorks nooit dingen doen zoals ik ze wil doen, of zoals het ze zou moeten doen?

Ik zou graag willen begrijpen of het Dassault is die op zoek is naar oorlog door onze grond te ondermijnen, of gewoon mijn karma :thinking:

gewoon de Karma hihihihhi

Serieuzer, is er één ding in het bijzonder dat je problemen bezorgt?

1 like

Ik weet niet waarom, maar ik heb de indruk dat SYLK boos is!

1 like

SYLK heeft een windvlaag gekregen! Hij heeft al het haar aan één kant, dus het zal zeker ergens dingen uit balans brengen!

(zie zijn avatar) :joy:

1 like

Hallo vrienden

Eén ding in het bijzonder, ja, maar niet alleen. Het is eigenlijk altijd hetzelfde oude verhaal; Ik begin iets te ontwerpen, en uiteindelijk komt er altijd een moment dat HET ding dat ik MOET doen, zelfs eenvoudig, onmogelijk of te beperkend blijkt te zijn of beperkingen met zich meebrengt of ik moet uitstellen of jongleren met andere software.

Het laatste waar ik gek van word, zijn de splines...
WAAROM zijn er in deze SolidWorks gasfabriek vectorontwerptools niet zo eenvoudig als in Illustrator?
WAAROM worden DRIVEN curves (!!) niet verdisconteerd wanneer een variabele van waarde verandert? Als er een optie voor is, vertel het me dan, als die er niet is, WAAROM?
WAAROM is de topologie van de volumes die door revolutie worden gegenereerd zo slecht in plaats van de continuïteit van het netwerk te garanderen? En WAAROM geen tools of instellingen om het te bewerken of te controleren?
WAAROM lijkt een vervormingsweergave van een conforme maar gevalideerde voorspelling nergens meer op, of verdwijnt deze zelfs helemaal?
WAAROM verwijdert een buiging elementen die door combinatie zijn toegevoegd, terwijl ze verondersteld worden één en hetzelfde lichaam te zijn?
Dat was nog dit weekend en ik weet het niet...

Om nog maar te zwijgen van de 18 crashes van SW die eenvoudige dingen proberen te doen.
Ja, ik ben op dat punt; Ik besteed meer tijd aan het leren wat niet werkt om het te vermijden, dan aan wat zou moeten werken om het toe te passen.
Ik heb mijn weekend verspild door voor niets in cirkels rond te draaien in SW, want uiteindelijk is de enige manier om iets in Solidworks te doen, niet om het in Solidworks te doen.
Voor een spline moet ik via Illustrator gaan en deze vervolgens importeren. Goed gedaan.

Hoe dan ook, als het geen opzettelijke machinatie is om de voortgang te stoppen en de gebruiker te laten draaien, lijkt het er nog steeds erg op!!

3 likes

Hallo

Als we naar Solidworks 2023 gaan met het nieuwste servicepack (laatste update).

Verbetert het iets?

Van mijn kant merkte ik dat het een aantal problemen oplost, maar nieuwe maakt, de oude functies worden soms bijgewerkt, maar aan de andere kant hebben de nieuwe nieuwe functies veel fouten

En wat jammer is, is dat je de licenties moet kopen van de andere bijgewerkte software die op SolidWorks is geënt: CAM, versnellingssoftware, enz ... (erg duur, vaak met weinig resultaat)

Zie nu in de details van het servicepack dat het niet wordt aangegeven bugfix in spline

ah dat zijn de voorspellingen die ok zijn, en als je valideert heb je recht op een lekkere FUCK, ik weet het, behalve dat ik de laatste tijd geen voorspellingen meer heb, het is nog mysterieuzer, zelfs voor een simpele verwijdering van materiaal.

1 like