Het juiste gebruik van het scherm voor uw ogen

Vertel me vrienden, jullie die vaak op schermen werken (nou ja, logisch). Wat doe je om je ogen niet te veel te belasten?

Heeft een van hen ooit gebruik gemaakt van de kleine f.lux software? Enige feedback erop?

Omdat ik het een beetje beu was om hoofdpijn te hebben als ik 's avonds thuiskom (ja, ik heb het recht om een beetje natuur te zijn!) heb ik de vraag een beetje onderzocht. De effecten van blauw licht, het uitdrogen van de ogen, dat alles... Het is geen partij op het netvlies, ons werk.

Ik weet dat het niet per se CAD is, maar ik denk niet dat ik de enige ben die geïnteresseerd is in de mogelijke schadelijke effecten

5 likes

Hallo

Ik gebruik ook f.lux, maar ik geef toe dat ik niet echt om dit onderwerp geef omdat ik geen hoofdpijn heb! Welk scherm heb je? Is het groot genoeg? En dichtbij genoeg?

1 like

Vrij lang, dat is zeker (22 inch, het moet genoeg zijn). En best dichtbij... misschien zelfs te veel!

Hallo, ik weet niet of je een bril draagt, maar je moet naar een dokter gaan, want hoofdpijn kan vanaf het begin van een visuele beperking komen. Je ogen belasten zich te veel en worden moe.

Ps: je zit dicht bij je scherm, maar ben je er nog niet zo klaar voor???

Vriendelijke groeten.

1 like

22 is niet veel! We testen 24 en 27 op de BE!

En als je bijvoorbeeld 20 cm naar achteren beweegt, kun je dan lezen wat er op het scherm staat?

2 likes

Het is waar dat 22 inch niet enorm is... Persoonlijk heb ik een 27 en in 22 (voor het lezen) zou ik bijna niet zonder mijn 27 kunnen.

Vriendelijke groeten

1 like

Dus ja, maar ik ben niet met mijn arm uitgestrekt om de muis aan te raken... Het kantoor is niet meer groot genoeg.

Maar het is op de juiste afstand van het scherm, heb ik gecontroleerd. Tussen 50 en 70 cm (55 om precies te zijn)

En @Gm, geen oogproblemen, is er een regelmatige follow-up voor de bril

Kortom, bijziendheid is niet de oorzaak, en ik neig echt naar het te intense licht van onze LED's. En dus kom ik terug op mijn "wat doe je om dit fenomeen te bestrijden"

Edit: maar je schermen zijn enorm!

22 inch is inderdaad beperkt voor de ogen en vooral voor het werkblad :/

Wat betreft f.lux, het is geïnstalleerd op mijn desktop, persoonlijke pc en mijn smartphone (hoe bedoel je dat ik een fan ben van dit ding??).
In combinatie met een bril met Essilor Crisal Prevencia-lenzen, evenals een Gunnar-bril zonder sterkte. Het is geluk. Geen jeukende ogen, hoofdpijn, enz. meer.

2 likes

Probeer in dit geval je helderheid te verlagen, of om achtergronden iets donkerder dan wit te plaatsen (zoals groen een beetje donker zonder ook te veel te worden:) )

@coin: Ja, ik was van plan hetzelfde te zeggen als G.M: als het te fel is, moet je de helderheid verlagen en ook met het contrast spelen!

@Azrod: Heb je de hele dag een Gunnar-bril op je hoofd op je werk?

1 like

@.PL Niet de hele dag alleen thuis als ik speel of buiten als het weer het toelaat. De rest van de dag op het werk heb ik mijn rustbril met een lichte sterkte en  Crizal Prevencia lenzen.
Maar er zijn Gunnar-brillen die corrigerend kunnen zijn (er zijn Office-reeksen die eruitzien als klassieke brillen om er niet te gek uit te zien :p)

3 likes

@coin: Ik zei dat je een stapje terug moest doen om ervoor te zorgen dat je je ogen niet de hele dag belast! Als je niet kon lezen, had je de tekens moeten vergroten of een groter scherm moeten nemen. 

Maar ik raad toch een groter scherm aan!

2 likes

Mijn arbeidsarts raadt me aan om elke 30 minuten kleine pauzes te nemen door in de verte te kijken of mijn ogen te sluiten (in de verte kijken zal minder verdacht zijn!)

1 like

Duidelijk minder achterdochtig ja!

Ik ga elke 30 minuten een dutje doen en zeggen dat het medisch is, ik weet niet zeker of het goed is ^^

@Azrod, ik zal erover nadenken om met mijn opticien te praten om te zien welke speciale lenzen hij heeft. Misschien is het inderdaad de moeite waard om een beetje om te keren

1 like

Het is waar dat we het ons niet realiseren, maar tussen telefoon, tv, tablet en computerscherm pikken de ogen veel op!!  

Maar als de schade op tijd wordt opgemerkt, kunt u deze eenvoudig verhelpen.

1 like

Hallo
Zeer belangrijk onderwerp in mijn ogen  (nou ok ik ga uit)
Serieuzer, nee je bent niet de enige, ik heb dezelfde symptomen en het is erg onaangenaam, vooral als je collega's het niet begrijpen!

Ik heb net als jij wat onderzoek gedaan en ik maak van deze gelegenheid gebruik om je een zeer interessant document te geven voor iedereen die op een computer werkt (positie van de pc om elk type probleem te voorkomen, zoals het uitstrekken van je arm voor de muis is gewoon heel slecht!).

Van wat ik voelde, komt het vooral door de helderheid, niet van het scherm, maar van wat erachter zit, ik heb twee ramen voor me en het is gewoon horror in bepaalde tijd van het jaar (winter). Bovendien werken de medicijnen gemiddeld. Dus ik denk dat de hoofdpijn te wijten is aan het dwingen van onze ogen om te veel licht te absorberen (autokoplampen 's ochtends en' s avonds, pc-licht + zeer lage winterzon = Jackpot!).

Ik dacht ook dat het te wijten was aan mijn gezichtsvermogen dat achteruitgaat (bijziendheid) maar dit jaar is het nauwelijks veranderd... Ik ga binnenkort mijn bril verwisselen en ik vroeg me af hoe het zat met die beroemde anti-blauw licht lenzen. Is het echt effectief? Ik ben klaar om geld in mijn gezondheid te steken, maar het moet het waard zijn...

Als je me je feedback kunt geven, ben ik erg geïnteresseerd!

44034_f.pdf
3 likes

Van mijn kant, wetende dat mijn symptomen jeukende ogen zijn en dat de meting aan het eind van de dag wazig wordt (niet cool om te rijden).

- Ik heb f.lux getest. En persoonlijk, ik heb geen verbeteringen opgemerkt.

- Toen heb ik het contract en de helderheid van mijn scherm verlaagd. Ik voel me minder moe.

1 like

Blijkbaar heb je last van verschillende dingen waarvan de oorzaken verschillend zijn:

- droge ogen: klassiek probleem door concentratie op een vast onderwerp, zie het antwoord van Tom;

- Hoofdpijn: verschillende mogelijke oorzaken

+ bestaand oogprobleem: blijkbaar is dit niet het geval

+ houdingsprobleem: scherm te hoog (waardoor je de nek moet breken), een scherm te dichtbij/te ver weg

+ Verlichting probleem

Persoonlijk, zolang ik modelleer doe, geen probleem. Aan de andere kant, zodra ik sms (report/prog...) krijg ik hoofdpijn. Als student had ik een bril met een heel lichte correctie (0,5) maar het was genoeg.

1 like

Op dit moment is mijn oplossing voor het oplossen van problemen om kalenders voor de ramen te zetten:)

Kleine link die ik net heb gevonden op een filterglastest (om te zien of het objectief is of niet...)

http://thomaspascaud.com/jai-teste-les-verres-anti-lumiere-bleue/

2 likes