Bedankt allemaal voor deze informatie.
Zeer interessant onderwerp. ;-)
Bedankt allemaal voor deze informatie.
Zeer interessant onderwerp. ;-)
Hallo
Ik ben off-topic, maar in hetzelfde idee (gezondheidsprobleem) wil ik niet de hele dag als een gek klikken, ik heb pijn in mijn vingers. Om deze pijn te verminderen heb ik geïnvesteerd in een 3D-muis. Eerlijk gezegd is het superefficiënt, veel minder slecht en gebruiksvriendelijker om met beide handen te werken.
Moge de kracht met je zijn.
Als je scherm te dichtbij is, ja, dan zijn je ogen dichtgeknepen. En dit veroorzaakt oogvermoeidheid, pijn en hoofdpijn.
Schuif je scherm naar achteren en schakel over naar 24 inch.
Bug hoe doe ik het met 3 24" ecean
en ik vertel je niet over de ogen die trekken en de hoofdpijn (perfect)
@Manu je hebt misschien 15 schermen, maar je gebruikt er maar één tegelijk. Als je 15 schermen hebt, krijg je een grote die vooral jou en de andere die slechts secundair zijn van dienst zal zijn! Op uw afbeelding kunnen we zien dat de CAD alleen op een scherm staat! Niet op alle drie tegelijk. Dus geen bijzondere hoofdpijn!!
Eén scherm voor CAD + 1 scherm voor administratie / ERP + 1 scherm voor Lynkoa!
En als het gebeurt, heeft manu scheelzien en kan hij 2 schermen tegelijk gebruiken!
Maar hé, hij zit nog niet op 24 schermen!
http://farm4.static.flickr.com/3165/2536799060_65ae91ab58_o.jpg
@.PL Ja, maar dan degene in het midden, hij ziet niets of doet niets met deze functies.
Nee. Ik denk dat manu67 heeft de beroemde 3e oog. Onzichtbaar voor niet-ingewijden:p
Enkele problemen sinds een verandering van positie is opgelost dankzij licht ondoorzichtige gordijnen die de helderheid van de kamer verlagen en indirecte verlichting op het scherm
Degene aan de linkerkant is de ERP ( Enterprise Resource Planning ) voor offertes en productiebereiken; de middelste is voor SW-tekenen en laserprogrammering, en de linker is voor e-mails en tekenen onder Autocad. Kortom, ik gebruik ze alle 3 bijna de hele dag...
Hallo Coin37coin,
Ik werk nu al 30 jaar met schermen en dit is wat me is opgevallen:
De verversingssnelheid is belangrijk (vooral destijds op kathode), maar nu, met platte schermen, wordt het iets moeilijker om aan te passen.
Hoe hoger de resolutie, hoe beter, zelfs als dit betekent dat de grootte van lettertypen en pictogrammen moet worden vergroot.
Hoe groter het scherm, hoe verder weg je moet gaan. Ik denk niet dat je je hoofd hoeft te draaien om van de ene hoek naar de andere te kijken (hoek - hoek ... lol) van het scherm.
Ik werk al 5 jaar met 30 inch (76 cm), ik sta op ongeveer 70 cm, ik draag geen bril (nog niet, maar dat komt eraan) en ik heb geen hoofdpijn.
Als je pijn hebt, denk ik dat het tijd is voor jou om een oogcontrole te ondergaan. Je hebt zeker een kleine correctie aan te brengen in je visie. Het moet zo zwak zijn dat je het niet echt merkt, maar genoeg dat je ogen overmatig werken.
PS: Destijds had ik op een 21-inch kathodestraal van de 1e generatie (vrij lage verversing) aan het einde van de dag een zekere vermoeidheid. Ik droeg een bril zonder sterkte met een licht groen kleurenfilter. En het gaf me een goed gevoel.