Van neushoorn tot SW... maar dan massaal!

Hoi allemaal!

Momenteel op SW2017 sp5.0, ben ik op zoek om te zetten van Rhino (.3dm) naar SW. 

De moeilijkheidsgraad, op Rhino, het project van meer dan 200 stukjes bevindt zich in hetzelfde en unieke bestand van ... 2,8 GB !! En natuurlijk wil ik uiteindelijk een assemblage met SW onderdelen hebben.

Op dit moment is de procedure die ik heb gevonden:

Onder Rhino: Selecteer ik een onderdeel, vervolgens Bestand/Exposer onderdelen selecter/ Opslaan als (.3dm) of (.step) formaat.

Onder SW: Ik open het onderdeel direct (.3dm) of (.step) en sla het op in SW (.sldprt). Dan zie ik geen andere manier dan de montage handmatig opnieuw uit te voeren... Op dit moment maakt het mij niet uit of de onderdelen oppervlakte of geïmporteerd lichaam zijn. Als ik wijzigingen moet aanbrengen, ga ik door Featureworks of in het slechtste geval doe ik het onderdeel opnieuw.

Dus mijn vraag.... Heb je een betere manier om dingen te doen en vooral.... Hoe ga je hier massaal mee om?! Ik heb meer dan 200 stuks (exclusief commerciële artikelen).

O ja! Ik weet pas een paar dagen van het bestaan van Rhino, en ik beheers macro's niet al te veel, maar blijf open :p

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo

Het is jammer dat de grote jongens in WE zijn, maar het lijkt mij dat je in ASM kunt besparen en dan door deelherkenning te doen, heb je al je stukken.

Er ontbreekt iets in mijn uitleg, maar de maouss zullen het aanvullen

Het is duidelijk dat je geen beperkingen meer hebt, dus het lijkt me statisch dat het oké is, maar als je gelede delen hebt, is het.

1 like

Zie met deze

http://www.datakit.com/en/cross_manager.php

@+ ;-)

2 likes

1200 brouzouffs voor de Rhino converter ==> SW het warmt de CB op :-)

Het is ross om prijzen te maken die me een goede neushoorn geeft

2 likes

misschien proberen om rhino-bestanden te exporteren in ACIS .sat

Ik heb net gecontroleerd of het mogelijk is

https://www.rhino3d.com/fr/formats/

dat u in staat zult zijn om de .sat met SW te openen

@+ ;-)

1 like

Dank u voor uw antwoorden,

Vanuit Rhino  is het dus niet mogelijk om direct in ASM op te nemen. Wat SW betreft, wordt bij het openen van een .3dm geen onderscheid gemaakt tussen montage en onderdeel. Het opent het bestand als een stuk papier met   een rommelig oppervlak en een volumetrische behuizing. Kortom, het is onbruikbaar.  

Voor de converter is dat niet nodig, het geeft hetzelfde resultaat...

Ik heb getest met SAT en.... SW crasht volledig => foutrapport -_-

sans_titre.png

U kunt uw stp-bestand in .sat plaatsen

Om te proberen

@+

Ik heb de indruk dat er geen 36 exporteerbare formaten van Rhino-compatibele  SW zijn: het is step, acis of parasolid.

Misschien liever proberen aan de kant van de Rhino-gemeenschap (http://v5.rhino3d.com/group/developers)?

Na verschillende pogingen lijkt het erop dat ik niet rechtstreeks een bestand kan maken .3dm een .asm-bestand dat uit .prt bestaat. De procedure die ik doe lijkt het meest effectief te zijn. Bedankt allemaal voor jullie hulp!