Debat over het symbool van het afscheidsvliegtuig versus symmetrie

Hoi allemaal

Ik maak gebruik van de vraag van P. Thirard om een debat over dit symbool op gang te brengen.

Voor mij vertegenwoordigt het een symmetrie van een deel en niet een scheidingslijn.

Maar ik weet wel dat het soms wordt gebruikt als een weergave van de scheidingslijn.

Heeft iemand informatie over normen of andere informatie over het gebruik van dit symbool?

Symbool in kwestie bijgevoegd.

Op uw opmerkingen.

S.B

symetrie.png
3 likes

Hallo

Als ik me mijn tekenlessen goed herinner, staat dit symbool voor een scheidingslijn.

Dus misschien is het op andere scholen hetzelfde?! ^^

1 like

Ik ben misschien te nieuw in het vak (10 jaar...), maar ik ontdekte dit symbool op Lynkoa. Tegelijkertijd heb ik nooit een afscheidslijn op mijn onderdelen! Maar voor symmetrie, nog nooit eerder gezien.

Is dit nog steeds relevant? Het doet me denken aan de symbolen met driehoeken om de toestand van het oppervlak aan te geven, vervangen door het symbool van Ra.

1 like

Hallo

We doen hier niet veel aan gieten, maar ik vond het symbool in de GDI, zie de bijgevoegde afbeelding en het is niet hetzelfde!

symboles_joint.jpg
4 likes

Hallo

In toleranties heeft symmetrie haar eigen symbool:!

De GDI: de bijbel!!

tableau-tolerance-geometrique.gif
1 like

Het lijkt mij dat dit symbool niet gestandaardiseerd is. Er zijn inderdaad verschillende voorstellingen voor de afscheidslijn en degene die op een schaar lijkt, komt heel vaak voor in de plannen die ik heb kunnen raadplegen.

@David be3

Ik had ook aan dit symbool gedacht, maar het impliceert tolerantie. Terwijl degene die wordt aangegeven slechts informatie is, toch?

Voor mij is het symbool http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/15/05/2014/symetrie.png

is een symbool voor een deelas

en niet een symbool van een gezamenlijk vliegtuig

@+ ;-)

2 likes

+1 voor Lucas, ik heb ook "The Industrial Designer's Guide", en ik bevestig =)

2 likes