Aan de slag met draftsight

Hallo

Ik heb een klein probleem met het begrijpen van draftsight.

Ik kan het formaat van een rechthoek niet wijzigen.

Of ik geef de afmetingen rechtstreeks, of ik wijzig in de tekening met de muis, maar geen manier om de afmetingen te wijzigen door de waarden in te voeren (ze zijn grijs)

Aan de andere kant, met cirkels, werkt het (ik kan handmatig de positie van het midden, de straal of de diameter en zelfs de omtrek invoeren)

Hoe doe je dat?

Hallo

Kun je een screenshot plaatsen waarop het probleem te zien is?

1 like

Hallo

Bedankt voor je interesse in mijn probleem.

Hier is een screenshot voor het tekenen van een cirkel, geen zorgen, ik heb toegang tot de positie-, diameter-, straal- en zelfs omtrekwaarden.

capture_decran_1.png

Aan de andere kant moet ik voor een rechthoek ofwel de juiste afmetingen aangeven bij het maken, of ik weet niet hoe ik ze moet wijzigen. 

capture_decran_2.png

Nou, ik realiseer me dat wat ik voor dimensiewaarden nam, dat niet is.

Dus ik begreep er echt niets van en ik zie echt de logica van het ding niet.

Iemand om me te helpen???

Om het formaat van een rechthoek te wijzigen, kunt u de functie "uitrekken" gebruiken.

1 like

Bedankt 

Maar wat ik graag zou willen, is de waarden precies kunnen invoeren. Met de stretchfunctie is het nogal rommelig en niet gemakkelijk om op de juiste waarde te prikken.

Hallo.

Draftsight is niet SOLIDWORKS!!

https://fr.tuto.com/draftsight/gratuit-decouvrez-draftsight-draftsight,54571.html

Zal het je een idee geven om met Draftsight om te gaan!!

Succes!!!

1 like

Met de functie "uitrekken" selecteert u uw entiteiten die u wilt wijzigen en typt u vervolgens de gewenste waarde. Het is vrij precies.

Zoals Oherbreau suggereert, moet je misschien wat tutorials of training volgen om de basistools voor 2D onder de knie te krijgen.

1 like

Hallo, ik zie dat Drafsight een rechthoek als een polylijn beschouwt.

Wat als je 4 lijnen maakt in plaats van een rechthoek!? Kun jij de kansen veranderen??

(Ik weet dat het een hack is, alweer...)

1 like

Ik heb de tutorial gedaan, dit zijn basisfuncties die eruitzien als alle tekensoftware.

Aan de andere kant werkt het met de rekfunctie en het direct invoeren van de waarde heel goed.

Het was eigenlijk simpel, bedankt voor je hulp.