Vleugel Profiel Offset

Hallo

Ik probeer een vleugelprofiel naar binnen te verschuiven dat ik heb getekend door de functie "curve through XYZ ponits"

Het werkt naar buiten toe, maar niet naar binnen en dat is wat ik wil.

Aan de andere kant heb ik een dxf van hetzelfde profiel geïmporteerd, die is samengesteld uit facetten, deze werkt in 2 richtingen.

Is er een truc?

Doe-het-zelf

dxf.jpg
courbe_exterieur.jpg
courbe_interieur.jpg

Goedenavond

De minuscule afronding aan de achterrand (0,02 mm voor een profielkabel van 129 mm) is de oorzaak van de  weigering om een parallel profiel te bouwen.

Een verschuiving naar binnen is mogelijk, op voorwaarde dat de dikte maximaal gelijk is aan de straal van de achterrand: ongeveer 0,02 mm dik!
SW weet niet hoe om te gaan met deze boog. En zelfs als het wordt uitgesloten door het vakje Selecteer een kanaal uit te schakelen, werkt het nog steeds niet, de ruimte is te smal. De offset-spline moet kruisen en SW weet niet hoe hij dat moet doen.

Tijdelijke oplossing: Het splitsen van het profiel aan de voorkant (Tools > Sketching Tools > Split) resulteert in twee afzonderlijke curvesegmenten die kunnen worden verschoven. Een paar schaarstreken later is het klaar.

Constructie die in een andere schets kan worden gedaan als het oorspronkelijke profiel uit één stuk moet blijven.

De bewerking werkt op dxf omdat deze bestaat uit lijnsegmenten.

Vriendelijke groeten.

image3.png
4 likes

Geweldig, het werkt.

Bedankt