Wanneer ik een (3D) schets maak die ik dimensioneer, door mijn schets te manipuleren, gebeurt het vaak dat de afmetingen op hun plaats blijven terwijl mijn schets beweegt. Vaak is het niet vervelend, maar als ik de schets helemaal verschuif, komen de gekoppelde ribben in perpet terecht en dat is een beetje verontrustend...
Is er een effectieve manier om alle ribben op hun plaats te zetten?
Wat is er mooier dan een screenshot in plaats van een lange uitleg...
Zo ziet het eruit, ik heb de schetssegmenten omcirkeld die zijn gedimensioneerd en de pijl geeft de positie van hun zijden aan.
En ja, @pascal, zelfs als ik valideer, blijven ze op hun plaats... Ik kan het bestand opslaan, repareren, een Ctrl+Q doen... Ze blijven op dezelfde plaats... Vroeger verwijderde ik de ribben om ze na te maken, maar vandaag heb ik besloten om te reageren ^^
Ha? Ik was ervan overtuigd dat iedereen dit soort problemen had:(
Ik ben op SW2014 en mijn grafische kaart driver is up-to-date (ik heb net gecontroleerd) ...
De ribben komen los als ik andere ribben in mijn schets verwissel... Maar niet altijd! Het enige wat ik kan zeggen is dat ik mijn schetsen nooit rechtstreeks in mijn assemblages bewerk, de pb is specifiek voor elk stuk...
Edit: de afmetingen zijn direct aan mijn lijnsegmenten bevestigd (niet aan de uiteinden).
Ha, ik merkte net iets anders op, de uiteinden van mijn sidecuts zijn vierkant en niet rond (als ik ze selecteer) zoals de meeste van mijn ribben... Ik weet niet wat het betekent... (Misschien had ik het mis toen ik zei dat mijn ribben aan de lijnen vastzitten en niet aan de uiteinden?)
Heb je de mogelijkheid om hier een van deze onderdelen te plaatsen, zodat een SW14-gebruiker kan zien of het hetzelfde effect heeft met een andere instelling?
- Ik weet niet of we a posteriori kunnen weten waar de dimensies aan vastzitten, maar het is de creatie die het bepaalt: bijvoorbeeld, voor een lijn klikken we op elk uiteinde en we plaatsen de dimensie, of we klikken op de lijn en we plaatsen de dimensie.
- Voor de extremiteiten ben ik nooit voorzichtig geweest.
Ik heb net een test gedaan op SW2012, de vierkante punten verschijnen wanneer ik een element van de schets selecteer (lijn, boog, ...), Ik heb geen punten die verschijnen wanneer ik een dimensie selecteer (ongeacht hoe deze is gemaakt).
Als je een voorbeeldbestand kunt plaatsen, kun je het een paar keer proberen
Als u uw schets verplaatst en de afmetingen zijn niet verplaatst: sla op zoals ze zijn en sluit SW, open dan uw plan opnieuw, hebben de afmetingen correct hersteld?
Om te zien of het niet afkomstig is van uw werkstationinstellingen, kunt u proberen ze als volgt opnieuw in te stellen:
1. Sluit SolidWorks
2. Ga naar Regedit (start, voer Regedit uit) en hernoem vervolgens de map (met _old aan het einde bijvoorbeeld):
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de uitvoering
3. Open de kamer opnieuw, heb je hetzelfde probleem?
4. Om de instellingen te herstellen, gaat u terug naar de Regedit verwijder de nieuwe map die is gemaakt en hernoemd naar de oude door _old aan het einde te verwijderen
Ja, hier is het deel, vertel me of het specifiek is voor mijn configuratie of niet, een collega vertelde me "het is normaal, SW heeft veel grafische bugs, het kan het niet bijhouden, maak je geen zorgen... "Maar hé, het stoort me, ik raak een beetje verdwaald als alles verschuift...
PS: hier is een scherm dat laat zien welke odds worden gecompenseerd (de 7000 odds horen niet op deze plek te staan en de 4000 odds zijn iets verschoven).
Nou eigenlijk, mijn collega is "nieuw", hij kent SW goed maar wist niet waar het probleem vandaan kwam...
Het probleem is dat ik de enige cartoonist ben, hij heeft de leiding over het project en als gevolg daarvan heeft hij geen SW op zijn werk... We overwegen misschien om nog een licentie aan te schaffen, maar op dit moment hebben we slechts één actieve positie.