Verschuiving van oppervlaktevervaging - SolidWorks

Hallo

Een tutor liet me een bepaalde functie op Catia zien: de Blur Surface Offset.

Hij vroeg me of er iets soortgelijks bestond op SolidWorks.

We hebben wel Offset Surface, maar niets dat dit offset-oppervlak "wazig" zou kunnen maken voor zover ik weet.

Weet iemand hier iets meer over?

/sites/default/files/from_ckeditor/decalage-flou-catia_1.jpg

decalage-flou-catia.jpg

Hoi Alain,

Zou het wijzigen van de transparantie van het offset-oppervlak niet geschikt zijn?

1 like

Hoi Alain, voor zover ik weet bestaat er niets vergelijkbaars op SolidWorks!

1 like

Hoi Alain,

Als je "een afwijking van 13 mm" schrijft, d.w.z. dat het oppervlak gladder is in vergelijking met het origineel?

1 like

Misschien een oplossing, door een offset te maken, en dan deze techniek te gebruiken:

http://www.caddedge.com/blog/a-quick-solidworks-surfacing-tip

Of het gereedschap Glad oppervlak:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_Lofted_Surface.htm

Maar het zal wel in 2 stappen moeten, inderdaad!

1 like

@glaffont: Nee, het is niet de transparantie die belangrijk is, maar het creëren van een offset oppervlak met een zekere gladheid.

@Aurélien Vijven: Dat klopt, er is een offset + een soort afvlakking die met deze waarde kan worden ingesteld (13mm in het voorbeeld)

@.PL: Ik geloof inderdaad dat er geen directe oplossing is; of helemaal geen oplossing

1 like

Hallo, dit CATIA V5-commando vereist de Shape Scultor workshop (die ik niet heb).

Het is een module voor het herwerken van meshes

Ik geef je de hulp van Catia die de bestelling beschrijft.

Misschien heb je een equivalent in Scannen naar 3D?

decalage_flou.pdf
1 like

Bedankt voor de doc @Franck

Dit is de functie, maar het bestaat niet op SolidWorks denk ik.

Ik weet niet genoeg over solidworks en helemaal niet over de aanvulling van scannen naar 3D, als er een gelijkwaardigheid is, zal het waarschijnlijk in dit soort hulpprogramma' s zijn dat is gemaakt om te werken aan STL-meshes .