Een gelast profiel verschuiven - SolidWorks

Hoi allemaal

Ik zit op de mechanisch gelaste module,

Ik heb mijn skelet in 3D schets gemaakt, ik heb het, kortom, tip top aangekleed.

Nu moet ik een rechthoekig profiel plaatsen dat is uitgelijnd met de buitenzijde van een vierkant profiel. 

Nu biedt SW me aan om het profiel te positioneren, in dit geval kan ik het punt van de profielschets selecteren dat zal worden uitgelijnd met mijn 3D-schets:

-> Probleem: Ik kan mijn profielvlakken niet correct uitlijnen.

In inventor was er een optie om te compenseren vanaf het invoegpunt:

Hoe doe je dat in SW?

Dank je wel:)

Hallo

Nadat u uw profiel en zijn positie hebt gevalideerd, kunt u met de rechtermuisknop "de profielpositie bewerken" en zo een dimensie plaatsen. Ik weet niet of het mogelijk is voordat ik valideer.

2 likes

Oh interessant wat je zegt!

Ik kan alleen de punten selecteren die in de profielschets staan en ik heb geen toegang tot het palet met de dimensie...

En het gezicht van het vierkante profiel opnieuw schetsen?

1 like

Ik doe het in 2 handelingen: offset van het lichaam door beperkingen (zelfs binnen een deel) en vervolgens aanpassing van de lengte door de gezichten.

Een voorbeeld bijgevoegd.

Wees voorzichtig met de verschuivingen in afmetingen, als u uw buissecties wijzigt zijn ze misschien niet meer goed.

mechano-voorbeeld.sldprt
2 likes

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/c_Weldments_Pierce_Points.htm

Ontmoetingspunten wijzigen

Een ontmoetingspunt wijzigen:

In feite weet ik niet zeker of we een dimensie kunnen plaatsen, a priori moet je een punt kiezen uit de schets van het profiel...

1. Klik met de rechtermuisknop op een mechanisch gelast element en selecteer Functie bewerken.
  2. Klik in de PropertyManager onder Instellingen op Positieprofiel.

Er wordt ingezoomd op het profiel van het mechanisch gelaste element.

3. Selecteer een van de hoekpunten of schetspunten in het profiel.

Het profiel beweegt zodanig dat het nieuwe ontmoetingspunt op één lijn ligt met het schetssegment van het mechanisch gelaste element.

1 like

Niet zo slecht Inventor ;)

Als alternatief kunt u ook een specifieke profielschets voor dit project maken. Neem dan de bevestigingspunten mee die je op de gewenste afstand gaat plaatsen

1 like

@Frédéric, uw voorstel zou ervoor zorgen dat ik een skelet heb dat afhankelijk is van het vierkante profiel. Dus als ik dit profiel verwijder, doet mijn lijn dat ook...

@Benoit, ik denk dat ik het voorlopig zo doe, echt interessant!

@PL, bedankt, maar plotseling wordt het moeilijk om alle situaties van ontmoeting tussen geprofileerde

@coin37coin, ja dat kunnen we doen, maar het doel is dat de 40 ontwerpers dezelfde database met profielen hebben:)

1 like

Oh ja, inderdaad, het beginnen te veel mensen te worden voor deze optie.

Anders, een klik met de rechtermuisknop op uw sectie eenmaal gemaakt = > verplaatsen...

(Vergeet niet om alle gezichten te selecteren die overeenkomen met uw munt. Intern en extern), u kiest de rijrichting

En presto.

Maar het komt een beetje in de buurt van de @Benoit.LF-oplossing