Ik kreeg deze week een vraag op het werk en ik heb geen schaduw van een oplossing te bieden.
Ik wil graag een stuk (zoals de naam SolidWorks om het simpel te zeggen) in verschillende stukjes opsplitsen om een puzzel te vormen. De uiteindelijke aanvraag is om SolidWorks te vervangen door de naam van mijn bedrijf en de verschillende "puzzelstukjes" uit te laten knippen door een leverancier.
Ik vond de gesplitste functie die men kan gebruiken, maar het lijkt te vervelend. Vooral omdat ik het graag automatisch wil maken.
De tutorial op youtube is een goede methode, maar een beetje lang.
Het gebruikt een afbeelding als sjabloon en gebruikt het een beetje als een papierlaag.
Ik stel voor dat je in plaats daarvan een bestaande puzzel neemt en de schetsen ervan direct gebruikt. Op voorwaarde dat wat je wilt doen goed is zoals op de foto.
Kijk voor allerlei soorten puzzelmodellen op GRABCAD door rond te graven, je zult vinden wat je zoekt.
Betekent dit dat ik elk deel van de letter als een stuk moet maken? Ik vind het lang en vervelend. Ik ben bereid om een macro te schrijven om dit te doen als dat nodig is.
Ik vroeg me af of we een vaste stof in vaste werken met elementen zoals mesh-elementen kunnen ontleden tot eindige elementen? Dus ik heb het idee om het lichaam op te splitsen in X-elementen en ze samen te groeperen om een stukje van mijn puzzel te vormen.
Maar zoals ik al eerder zei, maak een foto bijna op het juiste formaat en bij voorkeur in zwart-wit, want als je pixelvorming en autrotrace hebt, maak je geen scherpe lijnen.
Je moet kijken of het voor incidenteel of herhaald gebruik is. In de gevallen zou ik proberen een assemblage te maken, denkend aan de verschillende letters die gemaakt moeten worden, er zijn geen stukken die herbruikbaar zouden kunnen zijn. Ik geloof dat er een methode is om een deel met meerdere lichamen te transformeren in een reeks onderdelen met een enkel lichaam.
Als het voor meer repetitief gebruik is met heel verschillende lettertypen en praktisch alle letters. Dat wordt een andere gedachte...