Breek automatisch een stukje op in een puzzel

Hallo 

Ik kreeg deze week een vraag op het werk en ik heb geen schaduw van een oplossing te bieden. 

Ik wil graag een stuk (zoals de naam SolidWorks om het simpel te zeggen) in verschillende stukjes opsplitsen om een puzzel te vormen. De uiteindelijke aanvraag is om SolidWorks te vervangen door de naam van mijn bedrijf en de verschillende "puzzelstukjes" uit te laten knippen door een leverancier.

Ik vond de gesplitste functie die men kan gebruiken, maar het lijkt te vervelend. Vooral omdat ik het graag automatisch wil maken.

Ik vind een tutorial die lijkt op wat ik wil doen, maar voor complexe vormen weet ik niet zeker of het erg goed werkt: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=wG9n-Gtw7gk

Hier is een voorbeeld van wat ik wil doen: https://fr.123rf.com/photo_86168482_puzzle-puzzle-lettre-f-illustration-de-rendu-3d-isol%C3%A9-sur-fond-blanc.htm

Bedankt voor je hulp

Hallo

De tutorial op youtube is een goede methode, maar een beetje lang.

Het gebruikt een afbeelding als sjabloon en gebruikt het een beetje als een papierlaag.

Ik stel voor dat je in plaats daarvan een bestaande puzzel neemt en de schetsen ervan direct gebruikt. Op voorwaarde dat wat je wilt doen goed is zoals op de foto.

Kijk voor allerlei soorten puzzelmodellen op GRABCAD door rond te  graven, je zult vinden wat je zoekt.

Vriendelijke groeten

Betekent dit dat ik elk deel van de letter als een stuk moet maken? Ik vind het lang en vervelend. Ik ben bereid om een macro te schrijven om dit te doen als dat nodig is. 

Ik vroeg me af of we een vaste stof in vaste werken met elementen zoals mesh-elementen kunnen ontleden tot eindige elementen? Dus ik heb het idee om het lichaam op te splitsen in X-elementen en ze samen te groeperen om een stukje van mijn puzzel te vormen. 

Hallo, je zou de methode voor het invoegen van afbeeldingen kunnen gebruiken en vervolgens autotrace gebruiken.

1 like

Hallo @a.leblanc

Als de afbeelding niet in zeer hoge definitie is en al op het juiste formaat is, ziet het er lelijk uit vanwege de pixelvorming.

Wat denk je? ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Ik ken deze functie niet. Heb je hier meer informatie over?

Hallo Charles

Kijk hier, het is vrij goed uitgelegd, anders heb je tutorials op youtube en grabcad (in het Amerikaans, maar begrijpelijk als een strip).

Maar zoals ik al eerder zei, maak een foto bijna op het juiste formaat en bij voorkeur in zwart-wit, want als je pixelvorming en autrotrace hebt, maak je geen scherpe lijnen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Het is niet verkeerd, maar het stelt je al in staat om te beginnen met bijwerken.

Maak anders een eerste schets van een mannelijk/vrouwelijk deel en lineaire herhaling van de omtrek 

2 likes

Je moet kijken of het voor incidenteel of herhaald gebruik is.
In de gevallen zou ik proberen een assemblage te maken, denkend aan de verschillende letters die gemaakt moeten worden, er zijn geen stukken die herbruikbaar zouden kunnen zijn.
Ik geloof dat er een methode is om een deel met meerdere lichamen te transformeren in een reeks onderdelen met een enkel lichaam.

Als het voor meer repetitief gebruik is met heel verschillende lettertypen en praktisch alle letters. Dat wordt een andere gedachte...

1 like