Ik heb een klein probleem en ik heb hulp nodig met SolidWorks 2013 :s
Ik heb een muntstuk, dat een hoeveelheid vloeistof in een tank voorstelt.
Ik zou graag willen weten hoeveel vloeistof er nog over is door de vloeistof te verwijderen via een extrusiemateriaalverwijdering.
Tot nu toe geen probleem, ik kan het met de hand doen.
Waar het ingewikkeld wordt, is dat ik mijn volume in 250 niveaus moet verdelen en dat ik het over enkele tientallen volumes moet doen.
Zou iemand een methode weten waarmee ik dit automatisch kan hebben? (misschien een excel tabel waarin ik de hoogte van het materiaal invul dat automatisch het bijbehorende volume eruit zou halen)
En waarom zou u geen "ontwerpstudie" gebruiken (klik met de rechtermuisknop op het tabblad Bewegingsstudie) waarmee u sommige elementen kunt optimaliseren ten opzichte van andere.
Bijvoorbeeld het optimaliseren van het binnenvolume van een fles door te spelen met de diameter, hoogte en vele andere criteria.
@jfaradon : Ik kan de bijgevoegde macro niet uitvoeren. Enig idee?
@gt22: Precies, ik zou graag niet alle waarden één voor één hoeven af te lezen, het excel-bestand zou een oplossing kunnen zijn.
@Coyote: Het probleem is dat ik een gedefinieerde volumevorm heb (@David, nee het is niet regelmatig) en ik moet het volume kennen, niet de vorm variëren volgens een volume (als ik je idee heb begrepen)
Bedankt voor je antwoorden, ik ben nog steeds op zoek.
Juist het doel van de ontwerpstudie is om scenario's te maken en te vergelijken, dus je moet het resterende volume kunnen meten als doel en als parameter om je maaihoogte waarop je een stap geeft te evolueren.
Uw scenario's worden berekend en u beschikt over al uw waarden voor elke hoogte