Geïmporteerd vlaksnijden

Hallo aan iedereen

Ik kreeg een nauwkeurige scan van een carrosseriemodel en tegelijkertijd werkten de oppervlakken van de motorkap onder catia....

Het is me gelukt om ze in 3D te knippen en te printen..... en om alles te herschikken

[url=http://www.hiboox.fr/go/images/divers/img-6207,13bd17542fa8dcb6bec522fc51481439.jpg.html][img]http://images2.hiboox.com/images/0517/13bd17542fa8dcb6bec522fc51481439.jpg[/img][/url]

Ik ben nu bezig met de achterkant...... Na manipulaties in Meshmixer om de grootte van de scan  te beperken, in tweeën te snijden en alleen het deel te behouden dat me interesseert, heb ik ook onder MeshMixer de oppervlaktewolken vereenvoudigd, vervolgens geëxporteerd naar STL en geïmporteerd in solidworks door het oppervlaktevak aan te vinken.

Ik merk dat ik een "geïmporteerd" oppervlak heb in  mijn functiewerk 

Ik kan me er zelfs aan vasthouden.... De snijfunctie werkt perfect en stelt me in staat om mijn schetsen opnieuw te tekenen om mijn oppervlakken opnieuw te kunnen doen...

Het bestand is echter erg groot en het is extreem lang, bij elke wijziging duurt het bijna 3 minuten om alles opnieuw in te dienen....

Dus ik heb geprobeerd mijn geïmporteerde oppervlak te snijden en daar werkt het niet!!!!!!!!!!!!

Hij gaat er doorheen alsof ze er niet is, alsof het een simpele STL is......

Ik bevestig opnieuw dat de dwarsdoorsnedes werken... terwijl ze op een eenvoudige STL niet werken...

Heb je een idee

Bedankt...

hoodbonnurg.sldprt

Ik heb geprobeerd een verticaal geëxtrudeerd oppervlak te maken en het vervolgens als een passend hulpmiddel te gebruiken: het vertelt me dat er een fout in het oppervlak zit.

Misschien is het verstandiger om het snijden met een meshmixer te doen?

Hallo

Dit is niet verwonderlijk in termen van de berekeningstijd gezien het aantal facetten, SW werkt aan een exacte modelbouwer en niet aan een "driehoekige".

Aan de andere kant kan ik ook geen splitsing van het geïmporteerde oppervlak maken.

Kunt u ons de originele STL doorgeven om te proberen met verschillende importinstellingen?

@+

1 like

Ja, het knippen dat ik wil doen is ingewikkeld....... In feite wilde ik een soort inslag maken die het hele oppervlak wegsnijdt en dus behoud ik de algemene vorm, maar deze is doorboord.....

Wat is volgens jou de beste manier om de uiteindelijke oppervlakken met mijn object na te bootsen?

Hier is de originele STL, bedankt

hoodbonnurg.stl

Hallo

Welke versie van SW heb je, want in premium is er Scanto3D om oppervlakken rechtstreeks op STL's na te bootsen, ik zal dit voor je gebruiken als je het in je add-ons hebt.

@+

Ik heb het, maar ik kan het niet laten werken... solidworks 2012.

Re

Om het te laten werken, activeert u het in de invoegtoepassingen.

Wanneer u vervolgens  uw STL opent, selecteert u uit de lijst met bestandstypen sacnto3d voor STL en daar heeft u in de functiebeheerder de functies met de rechtermuisknop op uw oppervlak.

Dan zijn er tutorials die de methode uitleggen als het de eerste keer is dat je het gebruikt.

@+

Re

Is het trouwens een A110?

@+

Geen Alfa 33 Stradale!

1 like

Ik heb niet in de lijst met stl bestanden voor Scanto 3D!!!!!!!!!!!!!

1 like

Zie afbeelding

scanto3d.png

Hallo

Persoonlijk zou ik dit oppervlak opnieuw doen, je hebt de contouren al.

Als ik een beetje tijd heb, zal ik het proberen.

Re

Als u een importdiagnose van uw STL-oppervlak uitvoert, kunt u de fouten corrigeren en uw oppervlak later kunnen snijden.

@+

Het spijt me, maar het minste wat ik doe duurt 1 uur en  SW crasht, beginnend bij 0 zou veel te lang duren. Er kan een eenvoudigere manier zijn (zie de oplossing van Coyote).

Ik heb de optie aangevinkt, maar ik hoefde het scanbestand niet naar 3D-bestand te openen.....

Ik installeer een nieuwere versie van SOLIDWORKS 2014 opnieuw en neem contact met je op

nou, ik heb een premium-versie uit 2014 opnieuw geïnstalleerd .....

Het was niet gemakkelijk  en Scanto3D is grijs Niet mogelijk om te activeren ...

toch heb ik gecontroleerd mijn licentie is oneindig voor scanto3d .... en ik heb een premium versie!!

Een oplossing? Circuitworks en solidworks-simulatie worden ook grijs weergegeven....

???????????? als je echt een premium SOLIDWORKS hebt, is er geen reden om de invoegtoepassingen grijs te maken, ik begrijp het niet...

Heb je mijn bericht gezien waarin staat dat je oppervlak kan worden gesneden als je een import dignostic doet om de defecte gezichten te corrigeren.

En dit zelfs op uw originele bestand

a priori een bekende bug  van Windows update......

Ik heb opnieuw geïnstalleerd door het register te wijzigen en ik vond scanto3d.

en hop het lukte me om mijn vorm in een gaas te importeren ....

maar nu heb ik fouten en ik kan ze niet repareren, dus hetzelfde probleem is onmogelijk om aan snijden enz. te werken.....

En bovenal willen de functies van Scanto3D NR niet werken

Deel 5.SLDPRT

Re

Ik heb net je bestand geen probleem om scanto3D te gebruiken, klik met de rechtermuisknop op het gaas, bereid het gaas voor dan oppervlak wizard zonder PB.

Ik ben in 2017, dus ik kan het bestand niet aan je doorgeven, maar ik weet zeker dat het nog steeds voor je werkt.

@+