Het is geen onderdeel dat is omgezet in plaatwerk, ik ben begonnen met een plaat, dus ik heb een gebogen basisplaat in mijn boom.
Nu wil ik graag een vorm in het plaatwerk (een rechthoek minus de onderkant) de rode lijn in mijn tekening uitknippen en vouwen volgens de rode stippellijnen.
Ik zocht in plaatwerkgereedschap, op forums en vond geen antwoord. Kan iemand me plagen?
De klant is erg gevoelig voor de verspreiding van deze bestanden en ik kan het me niet veroorloven om ze door te geven. En het is jammer, het zou veel eenvoudiger zijn geweest.
Ik werk in het echte leven, vanuit deze onderdelen en ik heb ze gemodelleerd om het een nieuw lasersnijderpad te geven.
Het doel is om lipjes voor te snijden die vervolgens worden gevouwen.
Ik heb geprobeerd te doen wat je aanbeveelt. Maar de opwindfunctie werkt niet op een bol en de geprojecteerde curve-functie maakt het niet mogelijk om achteraf materiaal te verwijderen. Ik ben een beetje verdwaald.
Is het met de tool 3D-schetsen mogelijk om een volledig beperkte tekening langs een gezicht te maken? Een beetje zoals tekenen met een stift op het echte object?
Waarom voeg je deze vorm niet toe aan je stempelgereedschap??? Het zou je leven veel gemakkelijker maken... Als je de tong wilt maken door te vouwen, heb je er een speciaal gereedschap voor nodig, in concave vorm omdat anders je bol wordt vervormd door de v en de pons die een rechte vorm hebben.
Ja, de roze lijn heeft er niets mee te maken, het is een geselecteerde rand.
Ik heb iets geschetst zodat je het beter begrijpt.
@GT22
Je tip is best goed. Het probleem is dat mijn vorm waarschijnlijk bijna aan de top van de koepel zal aankomen. Dus extrusie kan een puinhoop maken. Ik zou in staat moeten zijn om een schets op te rollen of te projecteren en op een "normale" manier te extruderen in relatie tot mijn oppervlak (om een 5-assige lasersnede te simuleren).
@AC Cobra
Het is helemaal niet dom. Vooral omdat ik gezichten kan selecteren om te verwijderen tijdens het stempelen. Dat ga ik proberen.
Uitstekend idee. Het is waar dat ik daarvoor door het oppervlak zou moeten gaan en dan door het indikken.
@Bart.
Het is geweldig! Ik heb het helemaal niet nodig om opvouwbaar te zijn. Het doel is enerzijds om mijn berekeningen en mijn ontwerp te doen en vervolgens de klant een nieuwe route voor zijn lasersnijder te sturen. De uitgeklapte toestand is helemaal niet nodig. Is de tong gebaseerd op een beperkte schets (gekopieerd van het uitgeholde gebied) of volledig opnieuw gedaan?
@Cobra.
Ik geef toe dat de track van Bart mij eenvoudiger lijkt voor het ontwerp. Ik zou er heel eenvoudig op terug kunnen komen. Het wijzigen van de stempelvorm zal zeker effectief zijn, maar misschien een beetje te drastisch. Hoe dan ook, als ik tot deze methode kom, zal ik je uiteraard op de hoogte houden.
Ik creëerde een vlakke raaklijn aan de "koepel", daarna deed ik een "normale" rechthoekige materiaalverwijdering.
Vervolgens heb ik een parallel vlak gemaakt dat is verschoven ten opzichte van de verticale rand die is ontstaan door de vorige materiaalverwijdering. Dit plan wordt gebruikt om de te scannen profielschets te maken. Het wordt gecompenseerd door de waarde van de inkeping die u wilt.
Op deze opname maak ik de schets van het tabblad en vervolgens gebruik ik de functie voor de geveegde basisbaas om het tabblad te maken. (Voor de schets heb ik de vorm van de koepel gebruikt met behulp van "Convert Features to Have a Tangent Curve"
Ik voeg een verwijdering van materiaal toe door de eerste opname aan het begin om de tweede inkeping uit te voeren.
Ik gebruik dan de functie "combineren" om de twee lichamen aan elkaar te binden.
En dat is het. =)
Nadat ik het configureerbaar heb gemaakt, is het iets anders...
EDIT: Sorry, ik had het nummer niet opgenomen en was een beetje lui om het opnieuw te tekenen..... ^^
Ik denk dat je deze snede moet maken voordat je gaat stempelen, je zou geen probleem meer hebben met afvlakken.
Anders heb je niet geprobeerd je gesneden schets op een vlak te projecteren, te extruderen zonder samen te voegen en de functie voor snijden of combineren te gebruiken?