Ik dacht echt dat ik het antwoord op internet zou vinden, maar uiteindelijk... Niet zo veel.
Ik heb meubels (voor een boot) gemodelleerd met behulp van solidworks, dus het zijn assemblages, samengesteld uit onderdelen, of zelfs subassemblage en ik moet nu verder met fase 2: alles afvlakken om een lay-out te maken om naar de CNC-snede te sturen.
Om eerlijk te zijn, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Een nieuwe configuratie? Maar de beperkingen weerhouden me ervan om mijn deel "plat" te leggen.
Heeft iemand dit ooit moeten doen? (zeker), in welk geval zou hij mij een oplossing kunnen geven?
Ik zou doorgaan met het plaatsen van een configuratie met de naam "plat" voor elk onderdeel dat moet worden uitgevouwen.
Dan voor de geschiedenis van beperkingen, als in uw assemblage het onderdeel zich niet in de "platte" configuratie bevindt, zou het deze beperkingen niet moeten verliezen.
Als het onderdelen zijn om uit te vouwen, dan is het plaatwerk, het is zonde om ze niet te hebben gemodelleerd met de plaatwerkmodule die de tools geeft om het uitvouwen te doen (en dus automatisch te doen wat vspemens voorstelt).
Hallo, hum, ik zou niet oordelen dat ik hetzelfde deed toen ik begon! Maar toch iemand die ervoor gaat en zich dan afvraagt hoe het moet! :) Bedenk de volgende keer wat je uiteindelijk wilt en hoe je het moet krijgen! Net als de anderen zou ik zeggen dat, aangezien je plaatwerk ging maken, het beter zou zijn geweest om de TOLERIE-modus te gebruiken! Anders afgezien van gehannes met om de onderdelen plat te hebben.... wetende dat als je later je onderdelen aanpast, het binnenkort BAGDAD zal zijn... Het beste, maar verreweg het langste, zou zijn om je onderdelen opnieuw te doen in plaatwerk...
Zonder iemand te willen beledigen, sprak ik nooit over metalen onderdelen. Ik maak houten meubels met meenemers en ik wil ze naar een onderaannemer sturen die ze op CP-panelen zal snijden.
hi =) Als het hout is, is het het beste om uw leverancier te vragen naar de afmetingen van deze panelen en de dikte van zijn snijgereedschap, en vervolgens een assemblage van uw onderdelen te maken (met de openingen van het snijgereedschap) zodat het de maximale oppervlakte per paneel gebruikt
Om geen probleem te hebben met de bestaande beperkingen in de "standaard" configuratie en om het onderdeel plat te kunnen maken, moet u de beperkingen in de nieuwe assemblage verwijderen. Dan moet je "toevallige" beperkingen toevoegen met een van de basisvlakken, wat heel snel gaat met de "meervoudige beperkingsmodus"
Aan de andere kant, als ik terugga naar de "standaard" configuratie, zijn er conflicten tussen de beperkingen (de nieuwe voor afvlakking en de oude voor het positioneren van delen ertussen), dus ik moet de beperkingen die ik heb gemaakt opnieuw verwijderen. Is er een manier om te zeggen "pas de nieuwe beperkingen niet toe op andere configuraties dan degene die is ingeschakeld"?
Zodat de onderaannemer alle informatie heeft, hoef je hem alleen maar de RWZI van de kast te sturen en hij zal het al beheren... We ontvangen en versturen ook de RWZI voor het bal...
Als hij het over afvlakken heeft, wil hij bijvoorbeeld gewoon zijn meubels rechtop in zijaanzicht hebben om alle gaten in tappen, tappen, schoenplaatjes, groeven enz. te zien.
Doe je alles gehaast? Geen randboren of iets anders?
@ AC Cobra 427 Ja, maar de onderaannemer zal ons factureren voor de tijd die hij zal besteden aan het maken van de lay-out, en hij zal er noodzakelijkerwijs meer tijd aan besteden dan ik, die de houtsoorten van het fineer en de diktes van de onderdelen al kent. Voor hem is het allemaal voordelig als hij een dxf ontvangt, hij stuurt het rechtstreeks naar zijn machine en heeft er niets aan te doen en wij het kost ons (veel) minder.
@ stefbeno ja dat is het, ik moet de indeling van mijn meubels maken. Anders, ja, uw idee om een andere assemblage te maken met de "platte" configuraties van de subassemblages lijkt mij relevanter dan het maken van een configuratie die de "platte" configuraties groepeert. Daar ga ik mee beginnen.
@ Bart☺ ja, de achtergronden zijn in groeven geschoven, en we doen ook wat randboren, maar het is marginaler omdat de schroeven niet op de zichtbare gevels mogen verschijnen. Het zijn dus eigenlijk schoenplaatjes met positioneringsgroeven op de onderdelen, plus het richten van de scharnierschroeven, drukslot, ladegeleider enz ...
Je weet het zeker, want ik heb mijn beste vriend die timmerman en meubelmaker is en de 3d in zijn machine laadt en het programma verfijnt en het is oké ...
U maakt een assemblage op basis van essentie en dikte, die onafhankelijk zal zijn (behalve dat het dezelfde onderdelenbestanden zijn) van uw hoofdassemblage.
Er is software voor de lay-out. Uw leverancier is er misschien mee uitgerust en zou er daarom veel minder tijd aan besteden dan u.
Voor de laser voorzien we van elk onderdeel een dxf met de dikte, het materiaal, de borstelrichting (of de draad voor hout).
En of u nu inwendig of uitwendig snijdt , lasersnijden is uitgerust met automatische lay-outsoftware volgens de hierboven genoemde kenmerken, het kost zeer weinig tijd terwijl het uitvoeren van een montage zelfs...
Het beste is om samen met je onderaannemer te kijken wat hij kan doen en hoe.
@ ac cobra 427 Ik geef toe dat ik niet echt weet hoe de "echte" timmerlieden het doen. Maar - afgezien van het feit dat hij me vraagt om een DXF die al in een notitieboekje zit - als ik hem een RWZI stuur, kan hij op geen enkele manier de soort en de nerf van het hout kennen? zelfs als ik kan begrijpen dat een software de diktes van de onderdelen kan vergelijken.
@ Bart☺ Ik weet niet echt waarom we de voorkeur geven aan schoenplaatjes boven noppen + excentriek in het meubilair van een boot. Een kwestie van kosten? Of misschien de dikte van het paneel, mijn dikste panelen zijn 15 mm, maar de grootste is 12 mm, past de ecentric in deze dikte?