Sandwich snijden in SW

Hallo, ik ben een tafel aan het bestuderen die te maken heeft met mijn 2D1/2 freesmachine.

De vraag: hoe maak ik de opeenvolgende plakjes van mijn tafel "zo eenvoudig mogelijk" op basis van een 3D-model van de tafel (laten we zeggen vol)

Is het mogelijk om met SW over te schakelen van de 3D-gemodelleerde tafel en mijn onderdelen te maken voor 2D1/2-bewerking.

Een foto is meer waard dan een lange speech;)

Hartelijk dank;)

fb_img_1513946552299.jpg
1 like

zeer mooie tafel ;-)7

Ja, het is mogelijk met een beetje werk

Zodra u uw tafel in 3D hebt gemaakt

Maak eenvoudig scheidingslijnen om de uitsparingen van de loodrechte delen te maken, zodat ze eenvoudig in elkaar passen

Heb je de afmetingen van deze tafel?

Leuke uitdaging ;-)

@+ ;-)

1 like

De tafel is erg leuk, maar niet te praktisch om het aperitief ^_^ neer te zetten

1 like

Voor zover ik kan zien, is deze tafel niet in de massa gemaakt, maar door plaatassociatie. De oplossing zou dus zijn om het in assemblage te maken en vervolgens de DXf van de elementen te recupereren om de bewerking in CAD/CAM te programmeren.

Zeer mooie tafel maar effectief voor het aperitief...

1 like

Idem voor het eten van de knieën gaan niet voorbij ;-(

En zelfs op het gebied van weerstand

Ik zie geen link naar de bovenste overloop A bij het raam dat geïnstalleerd zou moeten worden 

Je moet voorkomen dat je aan het einde van de tafel duwt

@+ ;-)

1 like

Ik denk meer dat het een soort tweezitsbank is en dat de twee leentjes voor de billen zijn

Goede :)

Het is een tafel, ok niet geweldig voor de knieën:) maar ik wil er een salontafel van maken met een glas erop.

Ik ga de tafel in 3D tekenen en als ik dat eenmaal heb gedaan, kom ik bij je terug om de scheidslijnen uit te leggen...... Ik weet niet echt wat je bedoelt.

Voor de montage, OK.... maar mijn wens is om het 3D te maken en dan de 2D koppels te maken om het snijden met de freesmachine te maken. En ik zou de berekeningen van Einstein willen vermijden door paar voor paar te rekenen...... Ik heb al een keer een halfpure bibliotheek gemaakt en het was falère maar het is me gelukt (met autocad)

2 likes

In welk vakgebied werk je en onder welke versie van Solidworks ben je???

Ik werk meer in belettering, borden, logo's en kleine flat-pack meubels. vaak Medium en backelite.

Ik begin met het maken van een massadeel.
Vervolgens maak ik 2 afgeleide stukken, waarin ik mijn massieve stuk (invoeging/stuk) invoeg.
In elk van deze stukken maak ik een herhaalde snede (de breedte van de snede is de ruimte tussen 2 paren en de steek is de vorige breedte + de dikte). Het zal X body genereren.
Elk afgeleid stuk komt overeen met de paren in een richting.

2 likes