Kegelsnijden van plaatwerk

@AC Cobra: Omdat het crasht zodra ik je schets bewerk...

@Fudz3d: Ik heb het al geprobeerd zonder resultaat.

Oké, geef alle gegevens en ik zal het goed ^_^ voor je doen

2 likes

Persoonlijk gebruik ik nu een maximum aan afgevlakte ondergrond

100 keer + eenvoudig omdat het goed werkt

vraag  @ Yves T

Uw stuk dat in volume wordt gecreëerd 

in plaats van door een uitgevouwen of uitvouwend plaatwerk te gaan

U creëert een oppervlak op uw werkstuk met een offset van 0,001 mm

En het is dit genoemde oppervlak  dat u zult gebruiken

Gereedschap Plat oppervlak in het gereedschap Oppervlak

Het enige wat je hoeft te doen is een dikte van het plaatwerk aan te brengen

Zo ga ik nu te werk

En het werkt perfect ;-)

zie bijgevoegd bestand SW 2017

@+ ;-)

cone_yves_t_avec_decoupe_depier.sldprt
2 likes

@GT22: Ik heb het ook geprobeerd, maar de tool voor het afvlakken van het oppervlak blijft grijs...

@AC Cobra: Dat is leuk, maar helaas, dat mag ik niet.

Ik heb de SW 2016 SP4 installatiebestanden bij de BE. Ik zal het testen als ik even tijd heb.

1 like

@ Yves T 

Maak nog een kamer met diff odds

Op die manier geen privacyprobleem

gewoon om functionaliteitstests uit te voeren

@+

ps begrijpen niet waarom het grijs gereedschap plat oppervlak

Je moet een oppervlak creëren en het is dit oppervlak dat je afvlakt

Bent u in Gereedschap aanpassen/Oppervlakken/Opdracht geweest?

1 like

@GT22: Dat heb ik gedaan. Oppervlakteverschuiving en vervolgens afvlakking van het oppervlak.

Ik ga dat een paar dagen opzij zetten en contact met je opnemen.

Bedankt voor je hulp in ieder geval. Ik zal niet nalaten, zoals gewoonlijk, om je de mijne te brengen:)

2 likes

Wat als je probeert via een verwijdering van materiaal op een van je opnamen en vervolgens een cirkelvormige herhaling??

1 like

@AC Cobra: Het prototype is zo gemaakt en in feite produceert het een flat in het onderste deel van de golven. Wat echt heel lelijk is.

Maak je geen zorgen, gezien de zeer korte deadline heb ik het onderdeel op Inventor gemaakt en de plannen voor het lasersnijden en walsen bewerkt. Ik zal nog steeds het 3D-model in SW moeten maken voor de BE-archivering.

1 like

om het gerecht na de vouw te begrijpen dat Yves uitlegt

Zie deze afbeelding met het externe en interne oppervlak van het platte deel

Beginnend bij de beker

Dit komt door het kleine gedeelte van de kegel en het verlies en uitrekken van de buiten- en binnenhuid 

Dit bevestigt dat het lasersnijden niet loodrecht op het vlakke werkstuk mag staan

dus om te snijden na de kegel gemaakt via laser op cirkelvormige aandrijving

bijgevoegd bestand SW 2017

@+ ;-)

cone_yves_t_avec_decoupe_depier_peau_interne_et_externe.sldprt

Nou, na de ochtend te hebben doorgebracht met het verwijderen van SW en het opnieuw uitvoeren van 3 installaties, werkt het perfect.

Ik geef je een beeld van het resultaat met de 4 eenvoudige functies ...

capture.png
1 like

Hallo Yves

Welke versie heb je uiteindelijk gebruikt?

@ GT 22 Ik heb naar je stukken gekeken, maar ik begrijp niet hoe je het doet vanaf het uitgevouwen oppervlak om het aan te passen. Ik heb geprobeerd er gaten in te maken en nou beschuit, SW biedt me een reis naar het Parthenon aan.

Ik heb nog nooit een oppervlak gedaan en ik zal aan de slag moeten (in de tussentijd zou je gaten in het oppervlak kunnen maken en het opvullen alsjeblieft).

Ik heb eindelijk SW 2018 SP2.0 gebruikt zoals ik het eerst probeerde. De software moet mijn wanhoop (of mijn ergernis) hebben gevoeld. Wat me enorm irriteert, is dat mijn 5 andere standjes ook niet werken zoals ze zouden moeten... Dat is het soort dingen waar ik gek van word.

Nogmaals dank aan degenen die me probeerden te helpen, het is fijn om me gesteund te voelen in moeilijke situaties:)

3 likes

Hoi @ Zozo

(de uitgevouwen) het platte oppervlak is niet perforeerbaar en opvouwbaar

Ik gebruik de afvlakking op een reeds behandeld object

aan de andere kant, als je wilt uitvouwen en werken aan de platte en gevouwen

Het is heel goed mogelijk

Kijk naar dit stuk in slakkenhuisbevestiging op wenteltrap

@+ ;-)

maqfbe6_volute_sur_escalier_helicoidal.sldprt
1 like

De uitgeklapte snijvijl

maq_gc_test1.sldprt
1 like

massief plaatwerk

maqfbe6_tole_pleine.sldprt
1 like

Dank u gt 22 Indrukwekkend:-)

Ik begrijp beter hoe je het doet, vooral met de functie "combineren"

Er zijn veel functies die ik niet ken omdat ik geen ingewikkelde dingen doe in plaatwerk of traptype.

1 like

Om voluten op dit type trap te maken

Ik heb geen andere walkthrough gevonden

Er zijn veel platte uitsparingen bij het uitvouwen en vervolgens gevouwen

Wees ook voorzichtig met uit- en uitvouwen, het is niet helemaal dezelfde functie

Ik heb ook de combine-tool gebruikt

sinds het maken van de voluten

Ik heb stofzuigers genomen om het plaatwerk te behouden en te kunnen vouwen

En dan een massief gebogen plaatwerk

en trekt de gemeenschappelijke elementen af

Geen andere oplossing om dit soort problemen op te lossen gegeven

@+;-)

Ik sluit het onderwerp.

@Gt22: Het is naar mijn mening de beste oplossing omdat je de crawling scrolls hebt gemaakt.

Ik geef het beste antwoord aan AC Cobra voor de hoeveelheid omzeiling idee die hij gaf, maar dank aan de anderen voor hun deelname:)

2 likes

Ik kom terug op het onderwerp omdat ik het probleem weer had. Ik opende een ticket en kreeg het antwoord.

Dus, om te voorkomen dat anderen urenlang als ezels zoeken, geef ik je de oorzaak en de oplossing.

Over het algemeen accepteert Solidworks geen materiaalverwijderingen die nuldiktes creëren, behalve dat het in dit geval zonder waarschuwing accepteert.

Door deze verwijdering van materiaal is er een onderdeel van nul dikte ontstaan, kan niet worden gevouwen, vandaar de foutmelding dat sommige functies niet kunnen worden uitgevouwen (gevouwen).

De oplossing is simpelweg om een groter vel te maken, de verwijdering correct te dimensioneren om de afgewerkte rib te hebben, de verwijdering uit te voeren en te vouwen.

Eenmaal zo gepresenteerd, lijkt het voor de hand liggend. Pas dus op voor raakbogen:)

PS: Dank aan de technicus van Visiativ voor zijn snelle reactie en voor zijn medeleven.

3 likes