Ontkoppelingsweergave bij het voorkomen van onderdelen

Hallo

Ik wil een uiterlijke kleur aanbrengen op een oppervlak van een onderdeel dat in een assemblage aanwezig is. Ik heb echter verschillende keren hetzelfde stuk in mijn assemblage voorkomen. Wanneer ik het uiterlijk verander, verandert het bij alle gebeurtenissen in mijn assemblage.

Is het mogelijk om een verschijningsvorm toe te passen op een oppervlak van een onderdeel zonder dat het wordt toegepast op alle voorkomens van dat onderdeel? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

Etienne

Oplossing 1: Pas uw uiterlijk toe op het assemblageniveau waaruit het onderdeel bestaat en niet op het onderdeelniveau.
Oplossing 2: Maak een configuratie van het onderdeel met het uiterlijk in de configuratie en wijzig de configuratie van het onderdeel in de assemblage.

Dank u voor uw antwoord.

Oplossing 1 past het uiterlijk toe op de hele kamer, niet alleen op één oppervlak in mijn kamer, toch?

Oplossing 2 kan in mijn geval tijdrovend zijn, omdat het op veel onderdelen zou moeten worden gedaan. En het is niet altijd hetzelfde oppervlak dat ik moet kleuren.

Exact, na verificatie op het niveau van het gezicht, wordt herhaald bij alle gebeurtenissen, en op het niveau van het stuk is het het volledige stuk dat van kleur verandert.
Alleen oplossing 2 blijft over, als ik me niet vergis. Ook al is het verre van de gemakkelijkste oplossing...

2 likes

Hallo

De oplossing ligt in weergavestatussen (@sbadenis geen noodzaak om een configuratie te maken)

1. Maak een nieuwe weergavestatus voor uw onderdeel;

2. Pas het uiterlijk toe op het gewenste gezicht door " deze weergavestatus " te selecteren in het gedeelte " Weergavestatus "

3. Herhaal deze eerste 2 bewerkingen voor zoveel kleuren als u op het betreffende gezicht wilt aanbrengen.

In de vergadering nu:
Klik voor elk van de exemplaren van de onderdelen met de rechtermuisknop op > componenteigenschap
image

Selecteer vervolgens de gewenste weergave.
image

6 likes

Hallo

Een snelle oplossing is om een uiterlijk toe te voegen door in de transparantiekolom op kamerniveau te klikken, de kleur te kiezen en vervolgens de transparantie uit te schakelen, de kleur blijft, het werkt ook met herhalingen van componenten, het nadeel is dat je niet één gezicht kunt kiezen maar het hele deel...

Hallo
Werkt deze oplossing niet?
Fred

Het probleem is dat de kleur zich ook verspreidt naar andere exemplaren van dezelfde assemblage, wat @epitiot niet wilt.

Zoals silver_surfer al zei, denk ik ook dat dit de enige oplossing is om zijn probleem te beantwoorden.